3 min. čitanja

Hoće li se nakon Pelješkog graditi most za Pašman i misle li otočani da je to dobra ideja?

Hoće li se nakon Pelješkog graditi most za Pašman i misle li otočani da je to dobra ideja?
Foto: Visit Pasman/Facebook

Konačno je otvoren Pelješki most. Nekad premijer, a danas najpoznatiji hrvatski osuđenik - Ivo Sanader, otvarao je radove na mostu dvaput - u Komarni i Brijesti, a lani se slavilo postavljanje zadnje sekcije kao da su svi radovi gotovi, pa je bilo turista koji su se dan poslije čudili jer im nisu dali preko mosta.

No, još će se udarnički raditi na poluotoku Pelješcu. Na stonskoj obilaznici koja je žila kucavica mosta, radit će se do kraja godine. U Stonu će svakako biti fešta, budući da taj gradić u potpunosti ovisi o dovršetku ove prometnice jer mu bez predviđene "petlje" slijedi prometni kolaps. Župan dubrovačko-neretvanski Nikola Dobroslavić, najavio je i izgradnju autoceste do Dubrovnika.

Velebnost Pelješkog mosta potaknula je stanovnike iz raznih dijelova Hrvatske da na ovom mjestu lobiraju za slične projekte. Na tu je temu bila najagilnija udruga građana otoka Pašmana koja na izgradnju mosta do njihovog otoka čeka punih pola stoljeća. Još se sedamdesetih godina govorilo o povezivanju Pašmana s kopnom, piše Zadarski.hr

- Pašmanski most nema alternativu. On se naprosto mora financirati europskim sredstvima kao i Pelješki most. Europa nam mora dati barem pola novca. On bi bio nešto kraći od Pelješkog mosta, iznosio bi točno dva kilometra i dvadeset metara, a i dubina mora je manja, tako da se sigurno radi o lakše izvedivom projektu i manjoj investiciji - kazao je Rajko Medić iz Neviđana na Pašmanu.

Uvjeren je da bi izgradnja tog mosta za njegov kraj imala značajniji efekt nego otvaranje Pelješkog mosta.

- Još su jugoslavenske vlasti radile projekt izgradnje mosta, pa onda u Zagrebu Jure Radić i suradnici, no očito nismo imali dovoljno jake lobije da stvar izguramo do kraja. No, sada sam uvjeren da je most do Pašmana realnost. Studije postoje, politička volja je tu, vrijeme da se krene s radovima - govori.

Studije predizvodljivosti povezivanja otoka Pašmana s kopnom pokazuju da bi most bio nešto kraći od Pelješkog - 2203.5 metara i višestruko jeftiniji jer bi se radilo o tzv. grednom mostu.

Predlaže se i mogućnost izgradnje ovješenog mosta kao i uronjenog tunela, a ako ne bude ništa od toga, uvele bi se nove brodske linije. Za razliku od stanovnika Pelješca, na Pašmanu nisu svi jednoglasni oko izgradnje mosta jer pojedini otočani smatraju da bi se tako narušilo idilu koja tamo vlada. Strah ih je da se ne dogodi apartmanizacija kao na Viru jer povezivanja otoka s kopnom ipak često rezultira masovnom divljom gradnjom.

No, nisu svi stanovnici za most:

- Ovako je lipše. Izgubit ćemo mir. Od otoka ćemo napraviti grad. Nema više mira, turisti, auti... Više neće biti otok, nego poluotok. Da se drže planova, da je ovo pravna država, možda i bi. Ovako bi nam sve uzeli, i pomorsko dobro. U ovakav nered...

- Da u ovoj državi vlada red i zakon, nitko ne bi bio protiv mosta. Ali u ovakvu zemlju, uz ovakvu politiku, gdje svako gleda samo kako će šta sebi ćapati... - samo su neki od komentara lokalnog stanovništva o gradnji "Pašmanskog mosta". Što će na kraju biti, ostaje da vidimo.

Z.G.

PROČITAJTE JOŠ:

OTOČANI GA DUGO ČEKAJU Most Pašman – kopno na korak od realizacije? | | Morski HR
Most Pašman – kopno, za koji je Općina Pašman u rujnu prošle godine dobila potporu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture jedan je od najvažnijih projekata za otok Pašman. Naručena je izrada
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2022 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.