>
KRILO JESENICE - Područje Dugog rata, kad je devastacija pomorskog dobra u pitanju, spada vjerojatno u kategoriju najgoreg divljeg zapada na Jadranu. Tome je zasigurno pogodovala i najveća flota malih kruzera, stacionirana u Krilu Jesenice koji, unatoč činjenici da imaju više od 200 brodova - nemaju svoju luku.
I dok se lokalna vlast bavila sa svime, samo ne s tom ključnom činjenicom, Kriljanima nisu pomagali ni u regionalnoj, ali ni nacionalnoj vlasti. Nisu im, budimo iskreni, ni odmagali.
S druge strane, unatoč činjenici da luke, ni mjesta za privezivanje NEMA - Kriljani su svejedno nabavljali još i još i još brodova, a sve po sistemu "lako ćemo mi naknadno more nasuti i nabetonirati".
Podsjećamo na samo jednu u nizu scena o kojima je pisao naš portal. Lokalni brodar, za kojeg kažu da je naručio radove tvrdi: “tko će čekati zakon”. Sav cirkus mještani su snimili i na videu.
Brodosplit se na svojim stranicama pohvalio pričom i fotografijama o najvećoj floti malih kruzera na svijetu, pa su, kako kažu, postali prepoznatljiv brand hrvatskog turizma, na čijim brodovima uživaju gosti iz cijelog svijeta.
- Međutim zbog nedostatka adekvatne luke sve im je teže osigurati siguran vez tijekom zimskih mjeseci. Luka Krilo (na slici) koja je između dva lukobrana što su ih 'na divlje' s vremenom i širenjem flote izgradili sami Kriljani postala je pretijesna za sve brodove, a zajedno sa susjednim lukama Sumpetar, Orij i Bajnice danas se mogu podičiti flotom od gotovo 200 brodova.
U posljednjih desetak godina izgrađeno je 80-ak novih, luksuznih brodova namijenjenih za turističku djelatnost, od čega je iz splitskog škvera isporučeno 12 'trupova' malih putničkih brodova za nautički turizam - poručuju iz Brodosplita. Pogledajte kako to izgleda iz zraka.
Kako se čini, organizatorima ilegalnih radova najveća noćna mora bili su novinari i policija. Uskoro bi trebali strahovati i od novog Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama, koji bi od iduće godine morao biti na snazi. Tada će za svako ovakvo divljanje kazne biti astronomske - po starom milijun kuna, po novom 150 tisuća eura.
Iako za ovakvo što nema nikakvih opravdanja, opravdano trebat razmišljati i o novoj luci za ove silne brodove, ali na legalan način i uz pomoć struke, a ne divlje i sirove snage.
Jurica Gašpar
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev