3 min. čitanja

FOTO Pogledajte kako iz zraka izgleda najdivljija luka na Jadranu

FOTO Pogledajte kako iz zraka izgleda najdivljija luka na Jadranu
Foto: Ivan Rakuljić

KRILO JESENICE - Područje Dugog rata, kad je devastacija pomorskog dobra u pitanju, spada vjerojatno u kategoriju najgoreg divljeg zapada na Jadranu. Tome je zasigurno pogodovala i najveća flota malih kruzera, stacionirana u Krilu Jesenice koji, unatoč činjenici da imaju više od 200 brodova - nemaju svoju luku.

I dok se lokalna vlast bavila sa svime, samo ne s tom ključnom činjenicom, Kriljanima nisu pomagali ni u regionalnoj, ali ni nacionalnoj vlasti. Nisu im, budimo iskreni, ni odmagali.

S druge strane, unatoč činjenici da luke, ni mjesta za privezivanje NEMA - Kriljani su svejedno nabavljali još i još i još brodova, a sve po sistemu "lako ćemo mi naknadno more nasuti i nabetonirati".

Podsjećamo na samo jednu u nizu scena o kojima je pisao naš portal. Lokalni brodar, za kojeg kažu da je naručio radove tvrdi: “tko će čekati zakon”. Sav cirkus mještani su snimili i na videu.

Brodosplit se na svojim stranicama pohvalio pričom i fotografijama o najvećoj floti malih kruzera na svijetu, pa su, kako kažu, postali prepoznatljiv brand hrvatskog turizma, na čijim brodovima uživaju gosti iz cijelog svijeta.  

- Međutim zbog nedostatka adekvatne luke sve im je teže osigurati siguran vez tijekom zimskih mjeseci. Luka Krilo (na slici) koja je između dva lukobrana što su ih 'na divlje' s vremenom i širenjem flote izgradili sami Kriljani postala je pretijesna za sve brodove, a zajedno sa susjednim lukama Sumpetar, Orij i Bajnice danas se mogu podičiti flotom od gotovo 200 brodova.

U posljednjih desetak godina izgrađeno je 80-ak novih, luksuznih brodova namijenjenih za turističku djelatnost, od čega je iz splitskog škvera isporučeno 12 'trupova' malih putničkih brodova za nautički turizam - poručuju iz Brodosplita. Pogledajte kako to izgleda iz zraka.

Donosimo vam priču i fantastične slike o najvećoj floti malih kruzera na svijetu, popularnih 'Kriljana' koji su postali...

Posted by Brodosplit on Thursday, November 24, 2022

Kako se čini, organizatorima ilegalnih radova najveća noćna mora bili su novinari i policija. Uskoro bi trebali strahovati i od novog Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama, koji bi od iduće godine morao biti na snazi. Tada će za svako ovakvo divljanje kazne biti astronomske - po starom milijun kuna, po novom 150 tisuća eura.

Iako za ovakvo što nema nikakvih opravdanja, opravdano trebat razmišljati i o novoj luci za ove silne brodove, ali na legalan način i uz pomoć struke, a ne divlje i sirove snage.

Jurica Gašpar

EKSKLUZIVNO Oleg Butković za Morski HR o novom Zakonu koji je na e-Savjetovanju: “Kazne će biti stroge - Želimo poslati poruku da je pomorsko dobro naš zalog za budućnost!”
Radna skupina unutar Ministarstva mora, prometa i infrastrukture ovih je dana dovršila rad na Nacrtu prijedloga novog Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama, čime je napokon objavljen u e-Savjetovanju te će sljedećih mjesec dana biti u javnoj raspravi. Tim povodom je podpredsjednik Vlade i minist…
NASTAVAK DEVASTACIJE “Divljanje u luci Krilo se nastavlja, produžuje se lukobran bez ikakve dozvole!” | | Morski HR
Divljanje samouvjerenih pojedinaca u luci Krilo Jesenice se nastavlja, unatoč silnim objavama u medijima, upozorenjima, pa čak i izlascima inspektora na teren. - U luci Krilo u
VIDEO: BRODOVE USIDRILI ODMAH ISPRED PLAŽE Ovako u Krilu Jesenice zamišljaju turizam | | Morski HR
Nove/stare ludosti u općini Dugi Rat. Godinama se na ovom području prema pomorskom dobru mnogi odnose kao odlagalištu otpada u koje pojedinci nasipaju i bacaju sve i svašta, a uza sve
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2022 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.