2 min. čitanja

Državni zavod za statistiku plaća oglašavanje ovakvih objava, korisnici Facebooka se pitaju – ZAŠTO?

Državni zavod za statistiku plaća oglašavanje ovakvih objava, korisnici Facebooka se pitaju – ZAŠTO?
Foto: Ilustracija/Facebook

Sredinom lipnja na Facebook stranici Državnog zavoda za statistiku pojavila se, u najmanju ruku, neobična ilustrirana objava o statistici transporta u prošloj godini, inače plaćeni oglas, što je sudeći prema komentarima ispod objave, sporna stvar.

– Luke su sjecište putova, točka u kojoj se na kratko susreću ljudi različitih kultura, ciljeva i snova. Iako je 2020. izostala uobičajena vreva i užurbanost, kroz morske i zračne luke prošli su milijuni putnika – stoji u jednoj od takvih objava, u kojoj je navedeno i kako je promet u morskim lukama u prošloj godini pao za 47,2 posto u odnosu na 2019. godinu. Naveden je i podatak kako je promet u zračnim lukama pao za čak 81,3 posto. Riječ je o Eurostatovim podacima, a na ilustriranim objava naveden je i hashtag #Budimo Odgovorni.

Foto: Screenshot

Nije neobično što Državni zavod za statistiku objavljuje statističke podatke o kretanju prometa u pandemijskoj godini. Nije neobično niti što je ova objava plaćeni oglas. Neobično je što su nam iz Državnog zavoda za statistiku prvo pisanim putem pojasnili kako ovdje nije riječ o nikakvoj plaćenoj reklami, da bi nam kasnije u telefonskom razgovoru rekli da je u pitanju plaćeni oglas, koji za njih radi agencija s kojom imaju ugovor, a koja se bira putem javnog natječaja.

Što jedna državna insitucija koja se bavi statističkim podacima ima promovirati statističke podatke, pitaju se s razlogom korisnici Facebooka.

Foto: Screenshot

Iz DZS-a nam je rečeno kako godinama sklapaju ugovore s vanjskim agencijama, koje biraju putem javnih natječaja, a koje im uređuju društvene mreže. U konkretnom slučaju, vrijednost ugovora je 84 tisuće kuna bez PDV-a. Na pitanje koja je svrha ovakvog plaćenog oglašavanja i što time žele postići, dobili smo službeni odgovor:

“Objavljivanjem službenih statističkih podataka na društvenim mrežama Državni zavod za statistiku nastoji približiti statističke podatke široj javnosti na njima jednostavniji i razumljiviji način, promicati statističku pismenost te popularizirati službenu statistiku u svrhu unaprjeđenja diseminacije službenih statističkih podataka i jačanja odnosa s korisnicima. Naime, diseminacija statističkih podataka jedna je od temeljnih aktivnosti Zavoda kao glavnog nositelja, diseminatora i koordinatora sustava službene statistike Republike Hrvatske, a jedan od glavnih zadataka statističkog sustava jest učinkovita i pravodobna priprema i diseminacija kvalitetnih statističkih pokazatelja  koji osiguravaju korisnicima pouzdan izvor statističkih podataka. Objave na društvenim mrežama Zavoda nisu dio kampanji već se radi o redovnom promoviranju službenih statističkih podataka pri čemu su za objave u mjesecu lipnju korišteni statistički podaci iz područja statistike transporta”.

Uistinu, treba li jedna državna insitucija koja se bavi isključivo statističkim pokazateljima, plaćati oglašavanje negativnih statističkih pokazatelja, procijenite sami.

K.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2022 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.