DOZNAJEMO: U Jadrolinijin trajekt prodrlo more – Umjesto u tursko rezalište, ide na domaće krpanje

Trajekt Lubenice, koji je krenuo na svoju posljednju plovidbu put turskog rezališta, neočekivano je preusmjeren u remontno brodogradilište Viktor Lenac. Ali ne kako bi ga obnovili i ponovno stavili u funkciju, već zbog rupe u trupu kroz koju je počelo prodirati more.

U Jadroliniji zasad nemaju informacija o stanju broda, no neslužbeno doznajemo da se dogodila greška pri “krpanju trajekta” zbog čega je more počelo ulaziti u njega. Doznajemo da ni posadi koja ispraća Lubenice na njegovu posljednju plovidbu nije lako – zbog stanja u kojem se nalazi ovaj gotovo 40 godina star trajekt, boje se izlaska na otvoreno more pa čak i goreg scenarija.

Foto: Damir Jerkov

Brod je jutros iz Gruža trebao put Turske, no zbog puštanja mora preusmjeren je sjevernije, odnosno u remontno brodogradilište Viktor Lenac. Od djelatnika Jadrolinije neslužbeno doznajemo kako će brod večeras prenoćiti u Zadru, a put Lenca kreće sutra ujutro.

Nakon što ga tamo ponovno zakrpaju, trajekt bi konačno trebao krenuti u rezalište u tursku Aliagu. Tamo je inače poslana i Jadrolinijina legendarna Liburnija.

Foto: Ostaci Liburnije u rezalištu u Alagi/Facebook

Trajekt Lubenice izgrađen je 1983. godine u Japanu, a 1998. godine kupuje ga Jadrolinija. Do nedavno je plovio na ruti Prapratno – Sobra, gdje ga je zamijenio “njegov vršnjak” trajekt Valun, a s kojim su Mljećani ovo ljeto također imali velikih problema.

Naime, krajem lipnja ove godine stanovnici otoka Mljeta ostali su više od polovice dana odsječeni od kopna jer je u Valun također počelo prodirati more zbog rupe u trupu. Iz Jadrolinije su nam tada rekli da planiraju obnovu flote, ali rabljenim brodovima odnosno brodovima koji odgovaraju linijama koje Jadrolinija održava, što uključuje specifičnost luka i potražnju pojedinih linija.

No s obzirom da je Vlada nedavno amenovala financijsku injekciju od 50-ak milijuna kuna za održanje likvidnosti najvećeg domaćeg brodara, teško se oteti dojmu da će obnova flote pratiti svjetski trend ulaganja u “zelenije pomorstvo” i brodove koji odgovaraju, kako bi se reklo, 21. stoljeću.

K.B.

PROČITAJTE JOŠ:

ZBOGOM, “LUBENICE”! Posljednja stanica prije rezališta, dubrovačka luka Gruž