2 min. čitanja

Domaća ili uvozna jagoda? Za prave znalce – dvojbe nema

Domaća ili uvozna jagoda? Za prave znalce – dvojbe nema
Foto: pexels

Neretvanske, vrgoračke ili purgerske – stigle su domaće jagode. Problem je što trgovci kupce često dovode u zabludu jer pod etiketom domaće prodaju uvozne jagode, koje bi trebale biti jeftinije. Uz to kad je riječ o jagodama, problem može biti i prisutnost pesticida te dodatnih kemikalija koje se upotrebljavaju radi održavanja svježine.

Domaći proizvođači tvrde da za njihovu jagodu nije potrebna “kemija” jer ujutro ubrana isti dan dolazi do kupaca. No kako je prepoznati?

Domaća ili uvozna? Za prave znalce – dvojbe nema.

– Razlikuje se u slatkoći, u svemu – kaže Ankica Milenović.

– Sve ovisi od sorte i vremena – ističe Ljubica Jović.

Smeta joj vjetar, a ne voli ni minuse. Pa je, premda skuplja, plastenička proizvodnja, za jagodu – bogomdana. I višestruko korisna, piše HRT.

– Daje nam fleksibilnost pa je puno manje tretiranja jagode Tako da nema problema kod analiza. Čak smo kao OPG u sustavu Global G.A.P., dobroj poljoprivrednoj praksi, što znači da može doći bilo tko, uzeti jagodu, odnijeti na analizu, da bude siguran da je to to – kaže Đorđo Jurić, proizvođač jagodice purgerice.

Problema s plasmanom nema, bilo da je u pitanju purgerica, neretvanska ili jagoda iz Vrgorca.

– Po kvaliteti smo sigurno u vrhu, ne u Europi nego u svijetu, i ljudi je prepoznaju i po boji, i po mirisu i po svježini. Mi ujutro uberemo, a ona je sutra ujutro najkasnije na tržnici – kaže Mate Vujčić, proizvođač vrgoračke jagode.

– Imamo svjež proizvod ubran u optimalnoj fazi zrelosti za razliku od uvoznih jagoda koje dolaze u nešto ranijem stupnju zrelosti i nemaju tu svježinu i okus kao što imaju domaće jagode – kaže Robert Doko, agronom.

Jurić ističe da se njihova proizvodnja bazira 90 posto na jagodi clery.

– Ta sorta za nas možda nije najisplativija jer ne daje količine kao druge sorte, ali kvaliteta je neusporediva s bilo čim – kaže.

Ističe i da su njihove jagode prepoznatljive.

– Na štandovima koji su označeni kao jagoda purgerica, svaki štand mora točno pisati koji je OPG tako da ljudi manje-više prepoznaju. Brendiranje nije samo radi brendiranja nego da postignemo neku razliku – dodaje.

Milan Franić, potpredsjednik udruge “Vrgoračke jagode” kaže da njihove jagode daju karakterističan okus, miris i boju.

– Splet klime, tlo, priroda, izvori vode – sve to je zaokruženo u jednu cjelinu koja čini vrgoračku najboljom – naglašava.

120 udruženih vrgoračkih proizvođača s milijun sadnica ove će godine ubrati do 600, a u dolini Neretve s 40 hektara očekuju i 900 tona jagoda.

– Neće biti neke bogate zarade, ali platit ćemo troškove i zaradit ćemo nešto ako ostane otkupna cijena na ovom nivou – kaže Gradimir Šešelj, proizvođač neretvanske jagode.

Od gnojiva, sadnica, folija i sustava za natapanje do radne snage. Poskupjelo je sve, i to ne malo, pa mora i jagoda, objašnjavaju proizvođači. No potrošačima, kažu, cijena, za razliku od vrhunske kakvoće kad su jagode u pitanju, nikad nije ni bila presudna.

Z.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.