>
  2 min. čitanja

Div iz Katara širi flotu tankera za ukapljeni naftni plin: "Ovo će biti najveći ovakvi brodovi ikad izgrađeni!"

Div iz Katara širi flotu  tankera za ukapljeni naftni plin: "Ovo će biti najveći ovakvi brodovi ikad izgrađeni!"
Foto: Screenshot/X(@lngcluster)

Ugovor za 18 ultramodernih LNG metanijera veličine QC-Max vrijedi čak 6 milijardi dolara.

Za ove se brodove tvrdi da će najveći LNG brodovi ikada izgrađeni, piše Offshore Energy. Dogovor je potpisan u Pekingu na najvišoj državnoj razini krajem travnja.

Ugovor katarskog teškaša s China State Shipbuilding Corporation (CSSC) omogućit će izgradnju 18 LNG brodova veličine QC-Max, s kapacitetom od 271.000 kubičnih metara svaki, koji će se graditi u kineskom brodogradilištu Hudong-Zhonghua, u potpunom vlasništvu CSSC-a. S ukupnom duljinom od 344 metra, širinom od 53,6 metara, dubinom od 27,2 metra i projektiranim gazom od 12 metara, ova plovila će usvojiti propulzijski sustav s dvostrukim gorivom niskobrzinskog motora i NO96 Super+ sustav zadržavanja.

Dok razjašnjava da je nosivost broda 57% veća, a potrošnja energije po tonskoj milji prijevoza tereta 9,9% niža od potrošnje konvencionalnog LNG broda od 174.000 kubičnih metara, CSSC naglašava da je ugljični indeks intenziteta broda niži za 23% s raznolikim i optimiziranim dizajnom gaza i utovara, koji brodu omogućuje pokrivanje glavnih ruta uz izvrsnu kompatibilnost brod-obala.

Osam od 18 LNG brodova veličine QC-Max bit će isporučeno 2028. i 2029., dok će ostalih deset biti isporučeno 2030. i 2031. Trenutno je u izgradnji 12 LNG brodova konvencionalne veličine u brodogradilištu Hudong-Zhonghua, s tim da se isporuka prvih takvih plovila očekuje do trećeg kvartala ove godine.

Najnoviji dodatak QatarEnergyjevom golemom programu proširenja LNG flote dolazi nakon potpisivanja ugovora o vremenskom najmu za ukupno 104 plovila konvencionalne veličine, za što se kaže da predstavlja najveći program brodogradnje i leasinga ikada u povijesti industrije. Katarske tvrtke naručile su 60 brodova u korejskim i kineskim brodogradilištima od 2023. što je bitno i u kontekstu razvoja Sjevernog polja, proizvodnog polja koje će do 2030. davati 142 mil. tona plina godišnje.

J.T.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.