4 min. čitanja

Brodovlasnici nemaju povjerenja u pomorce kada je riječ o internetu - Zašto je to tako?

Brodovlasnici nemaju povjerenja u pomorce kada je riječ o internetu - Zašto je to tako?
Foto: The Maritime Executive

U tijeku je revolucija internetskog povezivanja na moru, ali izgleda da mnogi brodovlasnici i upravitelji imaju problema s povjerenjem u svoje pomorce kada je riječ o korištenju interneta.

Na nedavnom sudjelovanju na Seatrade Maritime Crew Connect Globalu u Manili došlo je do sučeljavanja publike koja je sjedila sa svojim mobilnim telefonima, tabletima i prijenosnim računalima, dok je u isto vrijeme izražavala ozbiljnu zabrinutost zbog dopuštanja pomorcima da rade potpuno istu stvar dok su na brodu, uključujući i u njihovo slobodno vrijeme, piše Seatrade Maritime, a prenosi Pomorstvo.info.

Dolaskom Space X-ovog StarLinka za pomorstvo početkom ove godine, usluge satelitske komunikacijske niske zemljine orbite (LEO) odjeknule su na sceni uzrokujući malu revoluciju i konačno dajući onima na moru istu razinu povezanosti koju imaju ljudi na kopnu.

Dajući ideju o razmjerima ove revolucije, Nick Chubb, direktor strategije za Theitus, predstavio je rezultate istraživanja za HFW i Cyberowl, koju su pokazali da od 73 brodovlasnika, njih 43% planira uvesti LEO usluge u sljedećih 12 mjeseci. Zasebno, nekih 7.000 brodova već koristi LEO vezu.

Novi trend - Korištenje satelitskog sistema Starlink na brodovima
Tvrtka Hafnia objavila je implementaciju satelitskog sistema Starlink na čitavoj svojoj floti do kraja 2023. godine, postajući četvrta pomorska kompanija koja je usvojila ovu tehnologiju u posljednja dva mjeseca. Starlink je aktiviran na 35 brodova Hafnia-e, a potpuno uvođenje na svim brodovima trenutno se provodi i očekuje se da će

Primarna upotreba LEO usluga bila je za komunikaciju s posadom i za njihovu dobrobit, iako one pružaju mogućnost mnogo veće povezanosti između ureda i broda.

Unatoč tome, mnogi u industriji nisu toliko uvjereni očito vjerujući da oni koji se svakodnevno suočavaju s vrlo stvarnim opasnostima plovidbe, nisu sposobni odgovorno koristiti internet.

Prigovori se svode na dvije stvari – izolacija posade u svojim kabinama sa svojim uređajima umjesto zajedničkog druženja i osjećaj bespomoćnosti suočavajući se s obiteljskim problemima tisućama milja daleko od kuće.

Dolazak stvarne širokopojasne povezanosti na brodove znači da pomorci mogu raditi stvari koje svi rade kod kuće – prekomjerno gledati Netflix ili slične usluge, voditi duge razgovore putem servisa za razmjenu poruka s prijateljima i obitelji, igrati online igre, i tako dalje.

Nakon Maerska i Japanski MOL uvodi popularnu internet uslugu Elona Muska na više od 200 svojih brodova
Maersk je prošli tjedan najavio da će diljem flote instalirati Starlink, internetsku uslugu Elona Muska. U ponedjeljak je ovo isto najavio i najveći japanski brodar Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Kako kažu, Starlink će instalirati na 233 broda u svojoj floti. MOL Group Ship Management planira do kraja 2023.

Ideju mladog pomorca koji radije sjedi u svojoj kabini i igra online igre sa svojim prijateljima, kao što to radi kod kuće, nego da se druži sa svojim kolegama iz posade, jedan je rukovoditelj promatrao s očiglednim užasom, ističe Pomorstvo.info.

Ne treba u potpunosti negirati potencijalne probleme s izolacijom koji mogu proizaći iz ovakvog ponašanja, no ni pokušati kontrolirati pristup pomoraca i korištenje interneta u njihovo slobodno vrijeme. Potrebno je stvoriti uvjete na brodu koji će potaknuti posadu na druženje.

To znači ulaganje u stvari kao što su oprema za teretanu, stolni nogomet, televizori s velikim ekranom i streaming servisima, kvalitetna hrana za poticanje zajedničkog provođenja vremena za večerom i tako dalje. Ništa od ovoga nije revolucionarno, ali iznenađujuće je koliko brodova ne nudi takve pogodnosti.

Postoji i zabrinutost da bi pomorci mogli patiti od umora, a time i povećane opasnosti na poslu zbog prekomjernog gledanja emisija i sličnog. Opravdana zabrinutost, ali se također primjenjuje na mnoge poslove na kopnu i to nije nešto što poslodavci mogu regulirati.

Na temelju šire internetske povezanosti, pomorci će znati više i o svojim obiteljskim problemima, što može uzrokovati da se osjećaju bespomoćno jer se nalaze daleko. To će biti istina za neke, ali za mnoge druge će omogućiti da sudjeluju u svojoj obitelji i ponude pomoć i podršku, iako virtualno. Vlasnici i upravitelji mogu pomoći u pružanju usluga podrške za pomorce i njihove obitelji, a brodarske tvrtke bi također mogle htjeti omogućiti kraće vrijeme boravka na brodu.

LEO revolucija promijenit će odnose između posade i povezanosti sa svijetom, čineći njihove živote puno bližima onome što ostali na obali uživaju – industrija to mora prihvatiti, a ne bojati se toga.

A.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.