Turistička sezona nam je pred vratima, a mnogi će našim morem ploviti putničkim brodovima koji su prilično stari. U prosjeku - oko 20 godina. Doduše, starost putničkih brodova u Europskoj uniji još je i veća - imaju oko 29 godina. No zato naši brodari nastoje "pomladiti" hrvatsku flotu.
Najmlađi hrvatski linijski brodar s prosječnom starošću plovila od četiri i pol godine popravio je "krvnu sliku" naše flote putničkih brodova. Na splitskom području plove dvije prinove stare godinu dana:
- Mi smo jako zadovoljni ovim brodima, dobro drže more, mogu proći kroz dosta teško more, prilično za naše uvjete su, mislim, idealni - ispričao je za HRT zapovjednik broda Josip Bašić.
Izgrađeni u Indoneziji, kapaciteta više od tri stotine putnika, do Hvara stižu za jedan sat. Nekoliko godina starijoj "Kalelargi" do zadarskih pučinskih otoka ipak treba malo više vremena. To je ujedno prva vožnja kapetanu koji je brodove za ukapljeni plin zamijenio putničkim.
- Odgovornost je uvijek odgovornost, zadnju odgovornost na kraju krajeva uvijek snosi zapovjednik, ali evo s putnicima je izazov raditi, zato jer se radi s ljudima i na neki način bit će izazov i za mene, kaže zapovjednik broda Ervin Džaferagić.
Izazov je i daljnje širenje flote.
- Vlasnici kompanije, Tankerska plovidba, svakako imaju jednu financijsku snagu i ambiciju da šire flotu tako da se nadamo da širenje flote neće stati samo na ova dva katamarana, kaže direktor tvrtke TP Line Ivan Malik.
Nakon potonuća "Princa Zadra", stanovnici zadarskih udaljenih otoka još se moraju naviknuti na novi brod i brodara:
- Neusporedivo s Princem. Mi ćemo dugo-dugo patiti za Princem.
- Posada je dobra, stručna, ljubazna i sve najbolje.
- Udobno, sve je super, iako daleko putujemo.
Flotu putničkih brodova pomlađuje i državni linijski brodar. Sredinom lipnja očekuju isporuku još jednog novog katamarana.
Vladimir Šetka
PROČITAJTE JOŠ:
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev