Brnjac: Cijene u Hrvatskoj su podjednake kao na drugim tržištima
Nakon odlične predsezone, posljednjih dana sve se više postavljaju pitanja o tome hoće li se tako nastaviti i u glavnoj sezoni, a posebno u posezoni. Kao glavni razlog navode se visoke cijene smještaja, ali i izvanpansionske ponude. Trenutnu situaciju u turizmu za HTV Dnevnik komentirala je Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta.
Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta, za HTV Dnevnik rekla je da je hrvatski turizam po broju ostvarenih noćenja već sada prešao 2022. godinu, a ukupni turistički promet u usporedbi s 2019. godinom je za 3 posto bolji.
Za #DnevnikHRT @hrtvijesti o dosadašnjim turističkim rezultatima koji pokazuju kako je ove godine 🇭🇷 imala najbolju predsezonu, a posebno veseli interes za obalnim mjestima i van ljetnog dijela godine, kao i izvrsni rezultati ostvareni u kontinentalnim županijama. pic.twitter.com/13jDUKXFEP
— Nikolina Brnjac (@NBrnjac) July 1, 2023
- Svi koji su govorili da do lipnja nije bila dobra predsezona, ovo je najbolja predsezona do sada što pokazuju i rezultati na kontinentu. To je i cilj Vlade Republike Hrvatske da imamo razvoj cjelogodišnjeg turizma i ravnomjerno regionalno razvijen turizam - dodala je.
Visoke cijene
Brnjac je komentirala visoke i cijene te istaknula da je inflacija u cijelom svijetu pa tako i u Hrvatskoj.
- Dobro je da je inflacija u trendu opadanja, da opada iz mjeseca u mjesec i da je ona najniža od ožujka 2022. godine - rekla je.
Objasnila je da je Vlada donijela paket mjera za pomoć u borbi protiv inflacije.
- Ako nije kvalitetna ponuda, ako nemamo kvalitetnu uslugu ne možemo imati visoke cijene. Tržište će to najbolje regulirati i kao što je do sada već pokazalo i regulira - istaknula je.
Konkurentna tržišta
Brnjac je rekla da je napravljena analiza konkurentnih tržišta kako bi se utvrdilo je li Hrvatska stvarno toliko skuplja od konkurentskih zemalja kao što su Italija, Španjolska, Grčka.
- Ono što smo vidjeli je da su cijene podjednake, u nekim segmentima smo čak i niži, a u drugim segmentima imamo podjednake cijene. Imali smo i turističko vijeće s našim hotelijerima od Dubrovnika do Istre, prema njihovim reakcijama booking je izrazito dobar, oni su bili zadovoljni i ovih prvih šest mjeseci. Vidimo da se sezona sve više produžuje, da mi idemo i u postsezonu deveti i deseti mjesec - kazala je Brnjac.
Istaknula je da tržišta poput Istarske županije, Primorsko-goranske županije, Splitsko-dalmatinske županije, Dubrovačko-neretvanske županije bilježe rast.
Njemački turisti
Ministrica je rekla da u prvih šest mjeseci sezone s njemačkog tržišta Hrvatska ima povećanje od 17 posto.
- U njemačkim medijima Hrvatska je percipirana kao visoko kvalitetna turistička destinacija i to je ono što je nama cijelo vrijeme bio cilj, da imamo kvalitetu, da stojimo iza te kvalitete, da budemo kvalitetni i ponudom, ali i uslugom. Važno je da ti njemački gosti koji dolaze budu zadovoljni - objasnila je.
Istaknula je da je strategija Hrvatske biti održiva turistička destinacija.
- Krećemo upravljati turističkim destinacijama, voditi interese koliko imamo resursa i na temelju kvalitetnih istraživanja odnosno samih izračuna koliko imamo resursa u vršnom opterećenju tako će se računati i koliko turista može biti u pojedinoj destinaciji. Zadovoljnim lokalnim stanovništvom i lokalnom zajednicom možemo imati kvalitetni turizam, održivi turizam i zadovoljne turiste koji će nastojati dolaziti - objasnila je Brnjac.
A.B.
PROČITAJTE JOŠ: