Prije povratka debelog leda Rusija je zaključila ovogodišnju sezonu plovidbe Sjevernim morskim putem (NSR), nakon što je gotovo 3 milijuna tona LNG-a otpremljeno prema azijskim kupcima.
Arktička ruta plovna je samo od lipnja do studenoga i očito dobro financira ruski ratni stroj. Ovogodišnji prvi LNG teret krenuo je 20. lipnja brodom Georgiy Ushakov, dok posljednju rotaciju obavlja tanker Boris Vilkitsky. Kako se Arktik ponovno zatvara pod zimskim uvjetima, preostali mjeseci zime i proljeća bit će rezervirani za izvoz Novatekova LNG-a prema europskim lukama, gdje se teret može preusmjeriti i dalje distribuirati LNG carrierima izvan ledom okovanih voda.
Ukupno su dva velika ruska LNG projekta na Arktiku – Yamal LNG i Arctic LNG 2 – ove sezone prevezla blizu 3 milijuna tona LNG-a prema Aziji, od čega je najveći dio završio u kineskim terminalima. Iako se radi o impresivnom volumenu za ograničeno navigacijsko razdoblje, pomorska industrija i dalje pomno prati razvoj situacije jer se kombinacija sankcija, oslanjanja na starije ledolomce i ekstremnih vremenskih uvjeta pokazuje izazovnom, piše Pomorac.hr.
Ovo je bez sumnje jedna od najsloženijih ruta na svijetu. Plovidba zahtijeva posebne ICE klase, iskustvo u navigaciji u uvjetima brzog zaleđivanja te koordinaciju s ruskim ledolomcima. Uz to, sezona prohodnosti ostaje kratka i nepredvidiva, što dodatno otežava dugoročno planiranje plovidbenih ugovora.
Rusija ipak nastavlja promovirati Sjeverni morski put kao stratešku rutu koja bi u budućnosti mogla postati stalno plovna uz pomoć nove generacije nuklearnih ledolomaca.
J.T.
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev