Aktivisti Greenpeacea išarali LNG terminal na Krku, a stigli gumenjacima s moćnim vanbrodskim motorima!
Foto: Max Zielinski / Greenpeace
Aktivisti “Greenpeace”-a u ponedjeljak su izveli akciju na LNG terminalu na Krku, kad su se približili gumenim čamcima i ispisali poruku na terminalu “Climate Killer (Ubojice klime)”, izvijestila je programska voditeljica “Greenpeace”-a za Hrvatsku Petra Andrić. Nakon zalaska sunca, pokušali su i projicirati laserske poruke na spremnicima Janafova Terminala u Omišlju.
Brod Lučke kapetanije Rijeka i policijski čamac doplovili su oko 17,50 do broda Greenpeacea Arctic Sunrise, koji se u ponedjeljak oko 17 sati usidrio nedaleko od broda LNG terminala na otoku Krku. U efektnoj prosvjednoj akciji protiv upotrebe prirodnog plina, aktivisti Greenpeacea na oplati LNG terminala bijelom bojom ispisali su poruku “Climate killer”.
Foto: Greenpeace / Facebook
Prosvjed se održao uz nedavno otvoreni LNG terminal, objekt koji je stajao 233,6 milijuna eura i koji je gotovo u cijelosti financiran europskim i državnim sredstvima. Umjesto da rješenje za energetsku krizu traži u većem udjelu obnovljivih izvora energije, hrvatska Vlada planira daljnje širenje plinske infrastrukture i za to traži nova sredstva EU, upozoravaju aktivisti. Uoči sastanka europskih čelnika koji će u Bruxellesu razgovarati o skoku cijena plina i električne energije, Greenpeace ističe da fosilni plin nije rješenje, te da upravo ovisnost o fosilnim gorivima šteti i klimi i gospodarstvu i kućanstvima.
Petra Andrić programska voditeljica u hrvatskom Greenpeaceu rekla je da su “mirno prosvjedovali protiv LNG terminala i fosilnog plina, a ispisivanjem poruke na terminalu željeli su ukazati na to koliko fosilni plin negativno utječe na klimu”.
Foto: Joanna Flisowska / Greenpeace
– Usred energetske krize uzrokovane potresima na tržištu fosilnih goriva, naša vlada i dalje raspreda o tome kako dodatno povećati ovisnost o fosilnom plinu i time nas gura dalje prema klimatskoj katastrofi. Industrija fosilnog plina i nafte bogati se na divljanju cijena energije i produbljivanju klimatske krize, a račun na kraju plaćaju građani. Javni novac mora se prestati bacati na financiranje nove plinske, dakle fosilne infrastrukture. Sva nova ulaganja trebaju se usmjeriti na obnovljive izvore, energetsku učinkovitost i rješenja za pohranu energije – rekla je Andrić.
Istraživanja potvrđuju da je cijeli proces proizvodnje, skladištenja i transporta plina često povezan s nekontroliranim istjecanjem metana i da to ima štetnije posljedice nego što se ranije mislilo, smatraju Greenpeaceovci.
– Industrija fosilnih goriva uvjerava nas da je fosilni plin sigurno rješenje za klimu. To je laž! Plin podstiče klimatsku krizu baš kao i ugljen i nafta. Industrija fosilnih goriva promiče lažnu sliku i koristi svoju propagandu da odvrati pažnju i zavede javnost, s jasnim ciljem odgađanja zelene i pravedne tranzicije. Danas smo ovdje kako bismo raskrinkali industriju koja zaslužuje titulu “ubojice klime – rekla je Joanna Flisowska, voditeljica europske Greenpeaceove kampanje protiv plina.
Foo: Gregor Gobec, Greenpeace
Traže od Vlade da prekine ulaganje u fosilnu infrastrukturu
Kao odgovor na, kako kažu, manipulativno predstavljanje fosilnog plina kao čistog, sigurnog i prirodnog, Greenpeace i 20 drugih nevladinih organizacija nedavno su pokrenuli peticiju europske građanske inicijative (ECI), zagovarajući novi zakon koji zabranjuje oglašavanje fosilnih goriva i sponzorstava u Europskoj uniji. Zabrana oglašavanja fosilnih goriva konkretan je potez za ubrzanje hitno potrebne energetske tranzicije.
– Na nacionalnoj razini tražimo od Vlade da prekine daljnje projekte i ulaganje u plinsku i drugu fosilnu infrastrukturu i da se ta javna, novčana sredstava koriste za obnovljive izvore energije, energetsku učinkovitost i metode pohrane energije – istaknula je.
Foto: Max Zielinski, Greenpeace
Prvenstveno se tu radi o energiji sunca, koje Hrvatska ima na pretek, a na samo je europskom dnu po njenom korištenju, upozorila je.
Time je, kako je dodala, završena misija Greenpeace-ovog broda Arctic Sunrise u Hrvatskoj.
Lučka kapetanija stala u tampon zonu
Brod Lučke kapetanije Rijeka i policijski čamac doplovili su oko 17,50 do broda Greenpeacea Arctic Sunrise. Aktivisti Greenpeacea očekivali su da će se dužnosnici Lučke kapetanije i policije popeti na brod i razgovarati s kapetanom Arctic Sunrisea Danielom Rizzottijem, ali to se nije dogodilo.
U Greenpeaceu su izjavili da njihov brod nije ušao u zabranjenu zonu oko LNG terminala, u kojoj je zabranjena plovidba. Plovila Lučke kapetanije i policije stala su između Arctic Sunrisea i LNG terminala.
Foto: Max Zielinski, Greenpeace
No, na prilazima otoku Krku, LNG terminalu su se pridružila dva brza gumena čamca Greenpeacea s dva člana posade, koji su bez ikakvih problema uplovili u zabranjenu zonu i išarali brod krcat ukapljenim plinom LNG Croatia.
Nedozvoljen pristup tankeru s ukapljenim plinom – Tko im je to dozvolio?
Dok im neki na društvenim mrežama daju podršku, drugi pak tvrde da su licemjeri, jer su do broda LNG terminala stigli gumenjacima s moćnim vanbrodskim motorima.
Foto: Gregor Gobec, Greenpeace
– Svaki od ovih idiota sa 200 konjskih snaga s dvotaktašem prdi ispuh i neizgoren dvotaktol ravno u more – jedan je od komentara na društvenim mrežama.
– Danas na Krku zelena sekta zvana zelenaši jupolom uništavali tuđu imovinu… Kako ih zaustavit??? – drugi je komentar, koji se odnosio na činjenicu da su, unatoč zabrani plovidbe, neometano stigli do zone koja predstavlja i sigurnosnu prijetnju.
Ne ulazeći u njihovo pravo na prosvjed, pravo je pitanje tko im dozvolio nedozvoljen pristup tankeru. Upit smo poslali Policijskoj upravi Primorsko-goranskoj i Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture. A što je uopće radilo osiguranje broda? Ovo smo pak pitanje poslali u LNG Croatia. Odgovore ćemo objaviti čim ih dobijemo.