Zbog kašnjenja u globalnom lancu opskrbe, prehrambena industrija prelazi s kontejneraša na bulkere

Prizori gomile kontejnerskih brodova naguranih ispred velikih svjetskih luka, što je dovelo do kašnjenja u globalnom lancu opskrbe navelo je trgovce prehrambenih proizvoda da s kontejnerskog prijevoza prijeđu na brodove za rasute terete – tzv. bulkere.

Kontejnerski prijevoz suočen je s ogromnim troškovima i kašnjenjima nastalim zbog velike potražnje za transportom, manjkom vozača te slabim protokom robe u najznačajnijim svjetskim kontejnerskim lukama, prenosi portal gCaptain.

Proizvodi poput šećera, kave, riže, pamuka i kakaa, dosad su se zbog praktičnosti prevozili u brodskim kontejnerima, no zbog novonastale krize brodari se sve više vraćaju starim načinima pomorskog transporta, odnosno brodovima za rasuti teret.

– Čak 80% trgovine rafiniranim šećerom obavljalo se prije pandemije putem kontejnerskog transporta. Ta brojka sada je pala na 60% – ističe Paulo Roberto de Souza, izvršni direktor kompanije Alvean Sugar SL, inače najvećeg svjetskog trgovca šećerom.

On tvrdi da bi taj pad bio još i veći da na tržištu ne postoji puno manjih plovila koja su preuzela dio tog transporta.

Prema podacima Pomorske agencije Williams o kretanju prometa u lukama Brazila, inače najvećeg svjetskog izvoznika šećera, transport rafiniranog šećera putem kontejnera u lipnju i srpnju ove godine pao je za gotovo 50% u odnosu na isti period lani.

S druge strane u lukama zapadne obale SAD-a bilježe pad interesa za kontejnerskim transportom zbog visokih cijena pa se traže alternativni načini pomorskog prijevoza. A to su najčešće bulkeri koji su se pokazali jeftinijim i trenutačno bržim načinom pomorskog transporta.

Jedino tko zasad ostaje pri kontejnerskom prijevozu su trgovci kavom koji strahuju da bi prijevoz ove namirnice u otvorenom skladišnom prostoru utjecao na kvalitetu robe, odnosno na okus i miris kave.

U svakom slučaju, pomorski transport je u priličnoj krizi i pred brojnim izazovima koji će se vremenom iskristalizirati pravi smjer razvoja ovog, još uvijek bitnog i nezaobilaznog globalnog lanca opskrbe.

J.K.