Završilo je treće izdanje Ponta Lopud festivala

Nakon pet dana završilo je treće izdanje Ponta Lopud festivala. Na jednom mjestu okupili su se brojni istaknuti profesionalci filmske industrije, kao predavači ili sudionici, kako bi u neposrednoj interakciji razmjenjivali mišljenja i iskustva, stekli dragocjena znanja te se inspirirali za nove filmske projekte.

Višestruko nagrađivani redatelj Ruben Östlund i glumac Edward Norton održali su predavanja i radionice za redatelje i glumce, a istaknuta direktorica fotografije na filmu Urszula Pontikos stručne programe za snimateljice.

Predavanja polaznicima održali su i agent za talente i partner u United Talented Agency Brian Swardstrom, Oscarom nagrađen producent Peter Spears, nagrađivani meksički redatelj, scenarist i producent Michel Franco, finski redatelj i scenarist Juho Kuosmanen, izvršni producenti Giorgos Karnavas i Konstantinos Kontovrakis i Oscarom nagrađena producentica Mollye Asher.

Kao posebni gosti festivala, od kojih su se mnogi na Ponta Lopud vratili po drugi odnosno treći put tu su bili poljski redatelj, oskarovac Pawel Pawlikowski, renomirani producent Philippe Bober, srpski redatelj i filmski producent Ognjen Glavonić i britanska snimateljica Nina Kellgren.

Foto: PR

Ove godine pozvan je dvadeset i jedan mladi umjetnik iz regije, s mnogim ostvarenim uspjesima u području filma: redatelji Marija Apčevska, Kukla – Katarina Bogdanović, Matija Gluščević, Juraj Lerotić, Ivan Salatić, Norika Sefa, Ena Sendijarević, Dušan Zorić, glumci Florist Bajgora, Lazar Dragojević, Jurij Drevenšek, Gracija Filipović, Muhamed Hadžović, Tihana Lazović, Milan Marić, Natalija Teodosieva i Ivana Vuković te snimateljice Bojana Andrić, Sara Bernarda Moritz, Jana Plećaš i Gaja Naja Rojec. U opuštenoj i prisnoj atmosferi postavljali su pitanja, izlagali vlastite dileme, učili i inspirirali se iskustvima svojih kolega. I sam Edward Norton bio je oduševljen specifičnim formatom festivala, lišenog kompeticije, usredotočenog na učenje i osobni razvoj.

Svi autori naglasili su važnost zajedničkog gledanja filma, a najavljujući projekciju svog filma Ruben Östlund je kazao: “Nakon gledanja filma u društvu, komentiramo ga s drugima, što nas tjera da razmišljamo, procesiramo sadržaj koji smo vidjeli na ekranu, a upravo to je ono što kinematografiju čini posebnom. Mislim da je to važno jer takva vrsta interakcije oblikuje način na koji doživljavamo svijet oko sebe.”

Edward Norton, koji je održao seriju predavanja sudionicima iz kategorije glumci, ali i poneka kojima su prisustvovali svi pozvani sudionici, zaključio je svoj masterclass ohrabrujućom porukom mlađim kolegama da budu uporni, aktivni i da nikad ne odustaju, jer doli novih, nevjerojatnih mogućnosti i prilika nemaju ništa za izgubiti. Povodom projekcije filma “OSLIKANI VEO” istaknuo je kako je riječ o eklatantnom primjeru vrlo zahtjevne produkcije s niskim budžetom, a samim tim i iskustvom iz kojeg mladi filmaši mogu puno naučiti.

Pored održanih snimateljskih radionica Ursula Pontikos pričala je o važnosti odnosa direktora fotografije i redatelja, što je osobito važno u slučaju emotivnog storytellinga. Podijelila je i neka svoje osobna iskustva, a svim sudionicima savjetovala da ne ulaze u projekt u koji istinski ne vjeruju.

Iz večeri u večer filmske projekcije na plaži hotela RMH Lopud Lafodia Resort & Wellness bile su popunjene do posljednjeg mjesta. Prikazivani su klasici koje su režirali ili u kojima igraju gosti ovogodišnjeg festivalskog izdanja: TURIST i TROKUT TUGE Rubena Östlunda, NAKON LUCIJE Michela Franca, NAJSRETNIJI DAN U ŽIVOTU OLLIJA MӒKIJA, koji je režirao Juho Kuosmanen i OSLIKANI VEO, drama Johna Currana u kojoj glavnu ulogu ima Edward Norton.

S nestrpljenjem iščekujući četvrto izdanje Ponta Lopuda, vjerujemo da organizatori već razmišljaju o novim programima i predavačima koje ćemo slušati dogodine. Bez sumnje, mnogi od njih na Lopud će se ponovo vratiti, kao što to čine iz godine u godinu.

Festival su podržali regionalni filmski centri i fondovi kroz partnerstvo s Ponta Lopud festivalom: Hrvatski audiovizualni centar, Filmski centar Srbije, Filmski centar Crne Gore, Agencija za film Sjeverne Makedonije, Fondacija za kinematografiju Sarajevo i Slovenski filmski centar.

I.B.