U Tkonu na Pašmanu postoji neobičan "Teatar od soli"

TKON - Udruga “Teatar od soli” postoji da bi održali i kreativno regulirali dnevni unos soli koji je neophodan za život, a iznosi 5 grama što je ekvivalent 15-minutnog bavljenja teatrom dnevno. Teatar je također neophodan za život.

Iza Teatra od soli sa sjedištem u Tkonu stoje tri revne solarice, tj. sakupljačice soli: Draga, Nadia i Ana Dalbello koja još ima i funkciju predsjednice jer, kako ona kaže, netko i to mora, piše Zadarski tjednik.

Pokretač im je vjetar

Svaka od njih ima drugačiju radnu i životnu prtljagu u kojoj se nalaze elementi za sjajnu kombinaciju koja drži i čuva Udrugu.

- Elementi dolaze iz umjetničkog, kulturnog, poduzetničkog, institucionalnog, izvaninstitucionalnog, civilnog i neprofitnog miljea. Učenje, spremnost na učenje i brza upotreba istog su jedna od osobina koje krase sve tri, bez obzira na razlike u godinama. A, s obzirom da smo na otoku, energiju nam daje sunce, pokretač nam je vjetar, a sirovina more - započinje Ana Dalbello koju je na osnivanje Udruge potaknulo raznovrsno radno iskustvo.

Diplomirani je teatrolog po struci, radila je četiri godine u Trstu s kazališnom grupom u kojoj su glumci osobe sa statusom psihijatrijskih bolesnika, radila je u HNK i GKM u Splitu, vodila dramske radionice s raznim polaznicima...

- Za vrijeme studiranja upisala sam i glazbenu školu “Ivan Illich” i počela svirati saksofon. Pohađala sam radionice suvremenog plesa, surađivala s interdisciplinarnom umjetnicom iz Kaštela, slikaricom Natašom Pavlov. Družeći se s ljudima koji koriste razne tehnike u kazalištu upijala sam elemente koji su mi bili zanimljivi, na kraju svake radionice imala sam viziju kako bih pokrenula nešto svoje, udrugu u kojoj ćemo zajedno poticati, mijenjati, stvarati - kazuje Ana i ističe da se vodi izrekom: “Budimo realni, tražimo nemoguće.”

Kuhinja i teatar

Ako smo mi svi glumci na ovoj suludoj svjetskoj pozornici i igramo različite uloge, ovisno o “životnim predstavama”, dodala bi i da je radila i u kuhinji, koja je po načinu procesa rada, jako slična procesu stvaranja izvedbe.

- Važnost pripreme je od ključne važnosti. Imati sve što vam je potrebno prije početka kuhanja je formula uspješnog vođenja gastronomije, isto kao i uspješnog vođenja scenske izvedbe. Htjela sam stvoriti mjesto i situacije u kojoj bi iskombinirala svoje radno iskustvo s podnebljem iz kojeg dolazimo, htjela sam stvoriti jednu finu, humano-poetičnu izvedbenu strukturu u kojoj glavnu ulogu imaju pojedinci, svi koji se žele izraziti, čuti i vidjeti. Ljude oko sebe koji žele isto što i ja jer to i je bit udruga, da zajedno potičemo, mijenjamo, kazuje Ana.

U skladu s tim,cilj im je stvoriti kulturne solane koje će njegovati, čuvati i promovirati duh mjesta i njegove zajednice. Zajednici pružaju neformalnu edukaciju koja doprinosi većoj kvaliteti života.

Cijeli članak pročitajte OVDJE.

Doris Babić