U riječkom brodogradilištu porinut najduži brod proizveden u 3. Maju!

RIJEKA - U Brodogradilištu 3. Maj održano je porinuće motornog broda Algoma Endeavour, odnosno novogradnje br. 527, koji se na riječkim navozima gradi za kanadskog naručitelja.

Ugovor o dovršetku novogradnje sklopljen je između Algoma Central Corporation iz Kanade i Brodogradilišta 3. Maj u svibnju 2022. godine. Novogradnja 527 – samoiskrcavajući brod za prijevoz rasutog tereta, je dužine 225 m, širine 23,8 m i nosivosti 29.300 t. Svojom dužinom čini najduži brod u povijesti proizveden u ovom brodogradilištu.

0:00
/0:58

Video: Visit Kvarner, Instagram

Brod će imati posadu od 20 članova, a kao posebnost ima uređaj za samoiskrcavanje koji mu omogućuje veliku fleksibilnost u operativnom korištenju broda. Imat će maksimalnu brzinu od 14 čvorova, plovit će u području Velikih jezera, Kanada (tzv. „Lake size“), te će vijati zastavu Kanade.

Porinuću novogradnje 527 prisustvovali su predsjednik Vlade RH Andrej Plenković, potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ministar gospodarstva i održivog razvoja Damir Habijan, direktor Brodogradilišta 3. Maj Edi Kučan, gradonačelnik Rijeke Marko Filipović, zamjenik primorsko-goranskog župana Vojko Braut i drugi uzvanici, kao i brojni Riječani.

Izgradnja omogućena nakon državnog jamstva

Izgradnja broda omogućena je odlukom Vlade RH iz 2019. godine o davanju državnog jamstva za pripremu i pokretanje proizvodnje, te završetak započetih novogradnji s ciljem umanjenja postojećih gubitaka za Republiku Hrvatsku, kao i odlukom iz srpnja 2022. te listopada 2023. godine o davanju državnih jamstava za dovršetak gradnje novogradnje 527.

Prva dva broda za istog naručitelja, manjih veličina (duljine 200 m), ali jednakih ostalih tehničkih karakteristika (Algoma Innovator, Algoma Intrepid) izgrađeni su također u Brodogradilištu 3. Maja  i isporučeni brodovlasniku 2018., odnosno 2020. godine. Prema riječima brodovlasnika pokazali su se kao izuzetno uspješni i kvalitetni brodovi u operativnom radu. Ovakvih brodova („lake size“) u aktualnoj svjetskoj floti ima vrlo malen broj, odnosno u tržišnoj niši brodova za rasuti teret od 13.617 brodova, tek ih je 196 ovog tipa (1,4 %). Uzevši u obzir činjenicu da trenutno u svjetskoj floti trgovačkih brodova ima ukupno 66.633, ovi brodovi čine tek 0,29 %. Sposobnost gradnje ovakvih specifičnih i tehnološki vrlo zahtjevnih brodova daje još veći značaj uspjehu Brodogradilišta 3. Maj.

Zaposleno 610 radnika i 350 kooperanata, a u Knjizi narudžbi trenutno dva broda i jedna jahta

U ovom trenutku brodogradilište zapošljava oko 610 vlastitih zaposlenika te oko 300/350 kooperanata.

U Knjizi narudžbi su trenutno 2 broda, 2 pontona i trup jedne jahte (Nov. 527, 735, 736, 737, 738), ukupne vrijednosti oko 62 milijuna eura. Uz ove ugovorene poslove brodogradilište dodatno zapošljava kapacitete i s ostalim radovima (izrada sekcija, čeličnih konstrukcija i sl.), čime se osigurava zaposlenost kapaciteta brodogradilišta u narednom periodu.

Sukladno aktualnoj potražnji na tržištu, brodogradilište intenzivno radi na ugovaranju novih poslova, čime bi se dodatno popunili kapaciteti.

D.G.