U Policijskoj upravi splitsko-dalmatinskoj prezentiran Projekt uvođenja digitalne osobne iskaznice

Ministarstvo unutarnjih poslova je s Agencijom za komercijalnu djelatnost (AKD) dana 04. travnja 2022. sklopio Sporazum o suradnji s ciljem provedbe projekta C.2.3. R3-I5 Projekt uvođenja digitalne osobne iskaznice.  Navedeni projekt se provodi na temelju NPOO-a koji je u srpnju 2021. godine odobren od strane Europske Komisije. U okviru navedenog projekta, Ministarstvo unutarnjih poslova je korisnik i nositelj projekta, dok je Agencija za komercijalnu djelatnost proizvodno, uslužno i trgovačko d.o.o. partner.

Cilj provođenja kampanje je potaknuti što veći broj građana na aktivaciju i korištenje nacionalnog identifikacijskog osobnog dokumenta kako je definirano Zakonom o osobnoj iskaznici.

Foto: PU splitsko-dalmatinska

U utorak su na konferenciji za medije u Policijskoj upravi splitsko-dalmatinskoj Adela Jelinek Bišćan, direktorica Sektora prodaje AKD-a i načelnica Sektora za imigraciju, državljanstvo i upravne poslove Diana Jakšić, medijima i javnosti prezentirale ovaj projekt.

- Zajedno s Ministarstvom unutarnjih poslova napravili smo ovaj projekt kojeg danas prezentiramo- digitalna osobna iskaznica. Hrvatski građani od 2018.godine imaju osobnu iskaznicu s čipom i mogu koristiti svoje certifikate koji se nalaze na njemu, ali od 02. kolovoza 2021.godine, imamo i novu generaciju osobne iskaznice uz koju smo građanima ponudili i mobilnu aplikaciju za autentifikaciju  i  potpisivanje. To znači da sve usluge u digitalnom svijetu možete koristiti putem mobitela, sve mogućnosti koje nudi portal E građani, svaki građanin Republike Hrvatske, gdje god da živi, uz aktiviranu osobnu iskaznicu i ukoliko zatraži svoj mobilni identitet, svih 106 usluga s portala E građani može koristiti. Ono što je važno reći, aplikacija je besplatna, uz osobu iskaznicu besplatno aktivirate svoj identifikacijski i potpisni certifikat na čipu, nakon toga zatražite mobilni identitet uz pomoć mobilne aplikacije koja se zove Certilia, koja je također besplatna i nalazi se na Internet trgovinama - navela je Adela Jelinek Bišćan, te je posebno istakla kako su na aktivni na društvenim mrežama  kako bi građani dobili što više informacija o ovom i ostalim projektima.

Načelnica Diana Jakšić istakla je kako se Ministarstvo unutarnjih poslova uključilo odmah i to izdavanjem uvjerenja o prebivalištu.

- Možemo reći kako su građani u velikom broju prihvatili ovu uslugu jer ne trebaju dolaziti i čekati red. Kasnije je Ministarstvo unutarnjih poslova proširilo usluge i to na sve moguće suglasnosti potrebne u različitim postupcima. Radi davanja suglasnosti za prijavu prebivališta, boravišta stanodavci ne trebaju dolaziti u policiju, suglasnost koju roditelji daju za djecu i slično, a to značajno olakšava izdavanje dokumenata za djecu. Postupak je jednostavan, nema komplikacija, putovanja i troškova, samo sa dva klika izdati će te  suglasnost koja će biti u našem sustavu.  Sada je znatno olakšan način izdavanja  putovnice i vozačke dozvole, građani koji su jednom u sustavu ostavili sve podatke koji su potrebni, potpis, fotografiju i otiske. Potrebna je vaša identifikacija i uplata, te u slučaju vozačke dozvole liječničko uvjerenje. Ovo značajno smanjuje postupak, nema čekanja i dolaska u šalter salu. Sve je to moguće ukoliko ste proveli postupak aktivacije osobne iskaznice koji nije kompliciran. Sustav je izuzetno koristan jer će Vas upozoriti na određene obveze npr. da morate otići na tehnički pregled, da vam ističe vozačka ili osobna i ima još brojne mogućnosti. U atriju Policijskoe uprave splitsko-dalmatinske nalazi se konzola koju nam je instalirao AKD, a na kojoj se radi aktivacija mobilnog certifikata - navela je načelnica Diana Jakšić, a napominjemo kako se konzola nalazi i na FESB-u.

- Dragi sugrađani, kako bismo bili ukorak s najnovijim standardima, pozivamo vas da aktivirate certifikate na svojim elektroničkim iskaznicama, zatražite mobilni identitet te putem mobilne aplikacije Certilia ostvarite mogućnost pristupanja portalu eGrađani putem mobitela. Naravno, kvalificiranim elektroničkim potpisom možete potpisivati dokumente. Nakon aktivacije MobileID više vam neće trebati čitač!

Za cijeli postupak treba vam osobna iskaznica s čipom, PIN omotnica i mobitel. U slučaju gubitka inicijalnih podataka za registraciju i aktivaciju (PIN omotnica), nove možete zatražiti u policijskoj upravi te na jednostavan način aktivirati eOsobnu i ostvariti pristup digitalnim uslugama uz najvišu razinu sigurnosti. Projekt digitalne osobne iskaznice financira Europska unija iz fonda NextGeneration EU.

Sve dodatne informacije možete pronaći na stranicama www.eid.hr

PU splitsko-dalmatinska