U hrvatskim marinama gotovo da i nema slobodnoga veza

Dok većina kapaciteta, od hotela do kampova, masovniji dolazak gostiju očekuje od sredine lipnja, u marinama je glavna sezona odavno počela. U mnogima nema slobodnog veza, a čini se da nam dolaze i sve imućniji nautičari.

U pulskoj marini nema slobodnog veza. Vlasnici najvećih brodova imaju najmanje tročlanu posadu koju plaćaju cijele godine, a Jadranom plove samo ljeti.

– Jako dobro troše, znate, uvijek spavamo u marinama, tu su troškovi naravno, navečer izlaze po restoranima, a namirnice koje koriste na brodu puno koštaju, to nisu prosječne stvari, tako da dobri su potrošači – govori Anton Cukon, kapetan broda.

Nautičari troše dvostruko više od prosječnog gosta i sve je više onih najimućnijih.

– Svakodnevno dobivamo upite za puno veća plovila. Prije smo imali upite za brodove od 15-16 metara, a sad na tjednoj bazi dolaze upiti za preko 25 metara. Što je uzrok tome, što mislite? Očito višak novca u svijetu – kaže Aleksandar Šuran, direktor marine Veruda, Pula.

U marini u Rovinju – samo najveći brodovi. Obnovljena je prije tri godine, najnoviji tehnološki i uslužni standardi donijeli su joj maksimalnih pet sidara. Privukla je mnoge koji su odlazili u druge zemlje, piše HRT.

– Sve kapacitete za godišnje vezove smo popunili i nemamo problema s nekim lošim najavama, dapače traži se vez više, tako da već imamo i listu čekanja – rekao je Goran Bilić, direktor ACI marine Rovinj.

– Došli smo u Rovinj jer smo kupili novi, veći brod. A ovdje imamo svu potrebnu infrastrukturu – kaže Andreas, nautičar iz Austrije.

U Udruzi marina upozoravaju da su daljnja ulaganja u naše marine upitna. Naime, većini njih istječe koncesija 2030., nakon čega će se objaviti javni natječaj.

– Vi ne možete sad, 2022. uložit neka ozbiljna sredstva i očekivati da ćete ih amortizirati do 2030. Zato tražimo da se ostavi takva mogućnost da se postojeće marine izjasne žele li nastaviti – objašnjava Sean Lisjak, predsjednik Udruženja marina, HGK.

Da bi postojeće marine trebale imati prednost na natječaju, moraju se usuglasiti najmanje tri ministarstva: mora, turizma i dakako – financija.

Z.G.