Treba li se zabraniti upotreba autopilota u teritorijalnim vodama? Baranović: "Imamo alarmantnu situaciju!"

Nakon teške pomorske nesreće u Murterskom moru otvorilo se nekoliko ključnih pitanja o sigurnosti plovidbe.

Koliko je ovo zadnji trenutak da nešto promijenimo i izbjegnemo ovakve tragedije za HRT je ispričao profesionalni ribar i suradnik portala Morski HR Petar Baranović.

- Imamo alarmantnu situaciju i bilo bi normalno da administracija i resorno ministarstvo hitno reagiraju sa reformom pomorskih propisa. Došlo je do gomilanja broja nautičkih plovila, gustoća prometa u pojedinim lokalitetima Jadranskog mora je, po mom osobnom mišljenju, prevelika i zahtjevna i ono što je sigurno, a to se pokazalo već iz prvih izvješća ove pomorske tragedije. Radi se i o prilično velikoj brzini plovila koje je udarilo u ribaricu, a ja osobno pretpostavljam da je u kombinaciji bilo i korištenje autopilota - kazao je profesionalni ribar Petar Baranović.

- Autopilot kojeg ste spomenuli samo je jedna od ključnih stvari. Odgovorno tvrdim kao čovjek koji je proveo na moru dugi niz godina i zapovjednik sam ribarskog broda, osjećam se odgovoran za mlade zaposlenike – autopilot kao sredstvo u teritorijalnim vodama RH nema što tražiti upotrebi. To je apsolutno neopravdano, a potencijalno vrlo opasno i tvrdim da se veliki broj pomorskih nezgoda događa upravo zbog upotrebe autopilota. To je sredstvo koje ima svoju svrhu i svoju opravdanost na dugim plovidbama. Kad plovite po otvorenom moru, da smanji fizičko opterećenje i napor posade - ustvrdio je Baranović.

Policija utvrdila teško kršenje propisa o sigurnosti pomorskog prometa

Nastavlja se istraga pomorske nesreće u kojoj je smrtno stradao član posade ribarskog broda s otoka Pašmana. Kapetan motornog broda, koji je naletio na ribaricu, u ovim je trenucima na ispitivanju kod suca istrage u Šibeniku. Očevidom je utvrđeno da je teško prekršio propise o sigurnosti pomorskog prometa te je policija Županijskom državnom odvjetništvu podnijela prijavu za kazneno djelo, za koje je predviđena kazna zatvora od 3 do 15 godina.

- Osumnjičeni je upravljao motornom jahtom. I on je u plovidbi grubo prekršio propise o sigurnosti plovidbe. S tim da nije vodio računa o situaciji oko sebe, isto tako i u kojoj je brzini plovidbe trenutno na moru. Zbog te činjenice došlo je do naleta motorne jahte na ribaricu. Uopće se nije vodilo računa o sigurnosti – o brzini, kao i broju plovila na moru u tom trenutku - izjavio je glasnogovornik PU šibensko-kninske Šime Pavić.

- Bio je to djelić sekunde. Uočio sam brod s desne strane deset sekundi prije. Išao je velikom brzinom, 25 do 30 nautičkih milja. Vikao sam samo: Ljudi, ubit će nas! - kazao je zapovjednik ribarskog broda Tomislav Jakovljev nakon nesreće.

Lučki kapetan Ivan Paušić izjavio je kako ne bi ništa prejudicirao prije kraja istrage, dok se ne ispitaju svi i dok ne budu gotova sva vještačenja. Ispituju se, dodao je – sve osobe koje su sudjelovale u nesreći.

D.G.