Talijanska srednja škola Rovinj-Rovigno predstavila rezultate projekt zaštite školjkaša kamotočca

ROVINJ - Nakon mjeseci marljivog rada na projektu “Prisutnost kamotočca Pholas Dactylus u obalnom području Rovinja – očuvanje lokalnog staništa”, prošlog su tjedna učenici Talijanske srednje škole Rovinj-Rovigno, Marta Poropat i Lana Jeremić s učenicima škole partnera na projektu, Strukovne škole „Eugen Kumičić“, Stefanom Šuranom i Randijem Leanom Kusanovićem osmašima rovinjskih osnovnih škola predstavili dobivene rezultate.

Prezentaciji ovog vrijednog projekta nazočili su doktori znanosti Andrej Jaklin i Bojan Hamer iz rovinjskog Centra za istraživanje mora Instituta „Ruđer Bošković“, te ravnateljica JU Nature Histrice, Silvia Buttignoni, uz ravnateljicu TSŠ, Ines Venier i mentore projekta, profesore Daniela Sumana i Marie Orbanić.

Talijanska srednja škola Rovinj-Rovigno predstavit će projekt zaštite školjkaša kamotočca
Učenici Talijanske srednje škole Rovinj-Rovigno ovog će četvrtka, s početkom u 12:30, u Zajednici Talijana “Pino Budicin” predstaviti projekt na kojemu marljivo rade već mjesecima, pod nazivom „Prisutnost kamotočca Pholas dactylus u rovinjskom obalnom području“, na kojemu marljivo rade već…

Ovaj je projekt proveden sredstvima tvrtke INA kroz program „Zeleni pojas“ koji podržava projekte zaštite i revitalizacije kopnenih i morskih staništa – ekosustava u cilju zaštite biološke raznolikosti i ekološkog osvještavanja mladih naraštaja. a tema rovinjskih srednjoškolaca odabrana je među najboljih 11 od čak 280 pristiglih.

Učenici su raznolike aktivnosti odrađivali u suradnji sa Strukovnom školom Eugena Kumičića Rovinj-Rovigno, Centrom za istraživanje mora Instituta Ruđer Bošković iz Rovinja, Javnom ustanovom za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode na području Istarske županije – Natura Histrica i s Gradom Rovinjom-Rovigno.

Ovom su prigodom ponovili sve faze projekta, od uvodne konferencije o zaštićenim vrstama u Jadranskom moru i mehaničkog uklanjanja mulja i gline koji su se nataložili na području na kojem obitava ovaj zaštićeni školjkaš, preko čišćenja susjednih plaža, do određivanja vrste staništa i brojanja novih ličinki i jedinki s ciljem usporedbe s prethodnim stanjem.

Učenici su također istaknuli važnost same poruke, a to je da moramo poštivati prirodu i organizme koji u njoj žive, te se o njima brinuti jer su često žrtve upravo našeg nemara i nepoznavanja sredine u kojoj živimo.

Kraj ovog projekta označit će postavljanje informativne ploče na području lučice gdje obitava ova vrsta kamotočca.

I.G.