Staničić: "Za Novu godinu u Hrvatskoj očekujemo više od 80 tisuća turista"

Hrvatska iza sebe ima uspješnu turističku godinu, a saborske zastupnike u petak očekuje rasprava o novom Zakonu o turizmu.

Predsjednik Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić otkrio je da u Hrvatskoj trenutno boravi 20-ak tisuća turista te da se te brojke vikendom udvostručuju.

- Mi smo na 20-ak tisuća turista dnevno. Vikendom se te brojke udvostručuju. Osim Zagreba i drugi hrvatski gradovi imaju bogat adventski program. Za očekivati je da će i ovaj prosinac dati velik doprinos rezultatima posezone - rekao je.

Dodao je da se za Novu godinu u Hrvatskoj očekuje više od 80 tisuća turista.

- Za doček Nove godine očekujemo više 80 tisuća turista u Hrvatskoj - što je opet u skladu s trendovima rasta turističkog prometa - kazao je za emisiju Otvoreno.

Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma naglasio je da se kapaciteti hotela popunjavaju sukladno tržišnom interesu te ustvrdio da možemo biti zadovoljni rezultatima.

- Popunjenost hotela se prati i sukladno tržišnom interesu - hoteli se popunjavaju. Možemo biti zadovoljni. Naravno da su slađe brojke u pred i posezoni, ali moramo biti svjesni da se naš glavni turistički promet odvija u četiri ljetna mjeseca - rekao je.

Dodao je kako je Hrvatska unatoč zahtjevnim izazovima uspjela realizirati uspješnu turističku godinu.

- Unatoč zahtjevnom geopolitičkom okruženju, snažnim inflatornim pritiscima i počecima prvih signala gospodarske krize u Njemačkoj - uspjeli smo realizirati uspješnu turističku godinu - kazao je.

Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac naglasila je kako je ovo najbolje posezona ikad, čak i kada se usporedi s referentnom 2019. godinom.

- Kada pogledamo predsezonu - imali smo najbolju ikad - ako usporedimo s 2019. Već tada se govorilo o destinacijama koje su ugrožene, imaju masovne turizam i često smo razgovarali kako riješiti taj problem - rekla je.

Dodala je da je mjesec prosinac za osam posto bolji nego 2019. godine te ustvrdila da su rezultati izvanredni.

- Prosinac nam je osam posto bolji nego je to bilo 2019. godine. U uvjetima kada se konkurencija se oporavila, vratio se zračni promet te su naši turisti u svojim zemljama imali značajno više troškove života - ovakvi rezultati su izvanredni - dodala je.

Važnost strategije održivog razvoja turizma

Predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela Šime Klarić ocijenio je kako se turizam dodatno može osnažiti primjenom strategije održivog razvoja koja je fokusirana na male hotelijere.

- Mi smo strategijom održivog razvoja još prije dvije godine definirali smjer razvoja malog i obiteljskog hotelijerstva. Zahvaljujući i izradi strategije održivog razvoja turizma to se komplementarno složilo - rekao je.

Objasnio je značaj eko zelenog certifikata te dodao da ga u Hrvatskoj trenutno ima tridesetak hotela.

- Počeli smo s izradom eko zelenog certifikata. Trenutno ga ima tridesetak hotela. On može biti srebrni, zlatni ili platinasti. Taj certifikat znači zadovoljavanje visokih standarda i kriterija obnovljivih izvora energije, uštede energije i vode te poslovanja bez štetnih kemikalija. To su standardi koje svaki hotel mora zadovoljavati - dodao je

'Moramo biti mudri u planiranju prodajnih cijena'

Ostojić je objasnio kako se hrvatski turizam mora razvijati u smjeru održivog, zelenog i individualnog. Ocijenio je kako će prateći planovi definirati kako te promjene implementirati.

- Puno smo dosad spominjali riječi održivo, zeleno, otisak, digitalno individualno - to je smjer u kojem turizam treba razvijati. Sada slijede popratni dokumenti i akcijski planovi koji će detaljnije objasniti kako se ta strategija treba implementirati - rekao je.

- To je nešto što usmjerava turizam ka pažljivijem odnosu prema okolišu i održivosti. Ta održivost ima tri komponente - ekonomska, socijalna i ekološka. Niti jedna od te tri kompnente ne smije biti zanemarena. Svjesni smo određenih izazova u špici sezone u pojedinim destinacijama, tzv. over turizma i tu moramo naći mjeru - kazao je.

Staničić je istaknuo da je Hrvatska zadržala povoljnu poziciju na ključnim tržištima te da imamo prve konkretne naznake bookinga za sljedeću godinu.

- Hrvatska je zadržala odličnu poziciju na ključnim emitivnim tržištima. Bilježimo stabilan, čak i dvoznamenkasti rast i to je jedan signal što nas očekuje u sljedećoj godini. Na sajmu u Londonu smo imali prve konkretne naznake bookinga za sljedeću godinu, no puno je aktivnosti pred nama - rekao je.

- Moramo biti vrlo mudri u planiranju prodajnih cijena i distribuciji kapaciteta. Naš je cilj da Hrvatsku pozicioniramo u skladu s novim strateškim dokumentima kao održivu, cjelogodišnju destinaciju s kvalitetnom turističkom ponudom gdje ćemo u prvi plan istaknuti premium segment ponude - dodao je.

A.N.