Projekt stoljeća za Dugi otok bit će gotov na vrijeme

SALI - S Dugog otoka stiže odlična vijest! "Projekt stoljeća” bit će završen prije predviđenog roka! Devedeset milijuna kuna vrijedni radovi na izgradnji lukobrana i uređenju mjesne rive u najgorem će slučaju biti dovršeni do Nove godine, ali postoji mogućnost da se gradilište zatvori i prije tog roka.

- U posljednjih mjesec dana je vidljivo da su izvođači radova drastično ubrzali ritam radova i da napreduju velikom brzinom. Vidimo da se već uređuje saljska riva i na nekim dijelovima postavlja kamen. Oduševljeni smo kako to sada izgleda, ovo je projekt od ogromne važnosti ne samo za Sali nego i za cijeli Dugi otok - ispričao je za Zadarski.hr općinski načelnik Zoran Morović.

Njegovo oduševljenje dijele i otočani među kojima se već obavljaju pripreme za narednu turističku sezonu s mjesnom lukom koja im jamči itekako uspješnu godinu. U Županijskoj lučkoj upravi ne gledaju toliko daleko, ali su i oni zadovoljni kako u samom finišu napreduju radovi u Salima.

Davor Škibola - Foto: Morski HR

- Do kraja godine operativni program kroz koji su osigurana sredstva za ovaj projekt će biti završen, a radi se o jednom od najzahtjevnijih projekata koji se događa u lučkoj infrastrukturi. Dobit ćemo 150 metara privezne obale i 120 metara lukobrana. Optimist sam, uvjeren sam da će do 31. prosinca sve biti dovršeno - kaže Davor Škibola, ravnatelj Županijske lučke uprave.

Škibola dodaje da će od ponedjeljka do srijede biti obavljena posljednja betonaža na lukobranu nakon čega preostaje još ugradnja kamena „dolita”.

- Ovo je naš drugi projekt iz ovog operativnog programa EU kroz kojega smo dobili 85 posto sredstava, dok je preostalih 15 posto osiguralo resorno ministarstvo. Čak smo i iz EU dobili pohvale za tempo kojim radovi napreduju. Zasluge za to idu i „Kali gradnji” i slovenskoj tvrtki „Adria ing” - izvođačima radova, dodaje Škibola.

Drugi projekt kojega ravnatelj Županijske lučke uprave spominje je izgradnja trajektnog pristaništa u Tkonu, što je financirano kroz isti operativni program kao i izgradnja lukobrana u Salima. U oba slučaja se radi prije svega o projektima koji osiguravaju sigurnost luka i veći protok prometa, zbog čega ni uvjet o petogodišnjem moratoriju na komercijalnu upotrebu novoizgrađene infrastrukture nikome ne pada tako teško.

Naime, u Tkonu se ne naplaćuju vezovi na novim gatovima ni veliko parkiralište uz trajektnu luku, a jednako tako ni u Salima novoizgrađeni nautički vezovi u sljedećih pet godina neće ići u komercijalizaciju.

Unatoč tome, saljski se turistički radnici vesele sljedećoj sezoni koju će dočekati s potpuno sigurnom i zaštićenom lukom u koju će preko cijele godine moći uplovljavati i već brodovi od onih koji su se dosada privezivali u mjesnoj luci.

D.G.