OTOČANI BIJESNI KAD NE PLOVE TRAJEKTI – Jadrolinija: “Osim brodova, u obzir uzeti sigurnost i karakteristike luka”

Brojni otočani obratili su nam se ovih dana, bijesni na nacionalnog brodara Jadroliniju što pojedine linije ne plove, uslijed olujnog juga. Žale se što trajektima s Hvara treba više od dva sata da stignu do Splita, ako uopće zbog loših vremenskih uvjeta i isplove. Mnogima nije jasno kako najstariji u floti, polustoljetni Lastovo isplovljava kad gotovo nitko ne može i zašto Jadrolinija ne nabavlja brodove s boljim maritimnim sposobnostima? Stanovnici Lastova imaju pritužbe na kontinuiranu neizvjesnost u povezanošću s kopnom, pa mnogi uspoređujući situaciju s Grčkom, kažu da Grci bolje povezuju svoje otoke s kvalitetnijim brodovima. No je li to baš tako, pitali smo Jadroliniju, da bi dobili i tu drugu stranu medalje.

“Dok Elon Musk leti na Mars, vi ne možete do Splita ispod dvi ure”

Donosimo samo dio javno dostupnih komentara građana, ljutih na neisplovljavanje brodova prema otocima.

– Svakako da je u prekidu kad za Stari Grad plovi škovacera, nodam se da znote ca je škovacera.

– “Škovacere” poluzatvorenog tipa gradjene u Puli… dobri za Zadar – Preko, Split – Brač – Šolta. Za vanjske pučinske otoke katastrofa.

– A moja Hrvatska 21 stoljeće. Elon Musk leti na Mars, a vi ne možete do Splita ispod 2 ure. Bijedna država.

–  Najbolji dokaz odnosa prema otocima u srcu zime ovu kašetu predvidit za Hvar, to može samo uhljeb, neznalica ili onaj koga boli oni stvar za otoke.

– Bila su vremena kada su Ivan Zajc i Lastovo vozili iz Hvara gotovo uvijek. Ovo nedavno uplovlavanje Lastova je dokaz da se to jos uvijek moze a sve ostalo su gluposti. Činjenica je da Grad Hvar vrlo često nema nikakve linije prema kopnu. Dopustilo se da ovisimo o Starom Gradu i generalno broj veza prema kopnu je pao umjesto da je porastao. Zašto? Zato što je lakše preko lita naplatiti skupu katamaransku kartu i ne voziti 80% vremena po zimi. Tko šljivi otočane.

– Mislim stvarno da je ovo sramota 21 st. da se mi do Splita vozimo 2 sata a u više navrata i duže, a reklamiramo se kao top turistička destinacija. Krajnje je vrijeme da se naši gradonačelnici izbore za boljitak otočkog naroda jer ova vožnja od 2 sata nema više smisla.

Jadrolinija: “Od 1 295 putovanja, linija sa Starim Gradom bila je u prekidu samo dva puta”

Ovo su mišljenja građana, uz nekolicinu upita koju smo i sami dobili na našu adresu, tri pitanja proslijedili smo Jadroliniji. Evo što su nam odgovorili.

Zašto u Jadrolinijinoj floti jedino najstariji trajekt Lastovo može ploviti po većim valovima?

– Na linijama prema srednjodalmatinskim i udaljenim otocima, brodovima upravljaju zapovjednici s dugogodišnjim iskustvom koji svojim znanjem preuzimaju potpunu odgovornost za putnike, posadu i brod. To podrazumijeva i odluke o isplovljavanju u trenucima ekstremnih vremenskih uvjeta kao što je bio i protekli vikend. O uvjetima koji mogu dovesti do havarije i ugroziti ljudske živote, može svjedočiti i nadležna lučka uprava Stari Grad. Nadalje, niti brod Lastovo, kojeg navodite u dopisu, pod takvim uvjetima nije bio u mogućnosti odraditi liniju.

Gradonačelnici Hvara i Staroga Grada više puta slali apel da se za liniju Stari Grad – Split osigura trajekt koji može podnijeti plovidbu po moru kada vladaju nepovoljne vremenske prilike. Na sličnom tragu su apele slali i stanovnici otoka Lastova. Što ćete im odgovoriti?

– Nastavno na tematiku veze sa Starim Gradom, upravo je Jadrolinija prije tri godine na ovu liniju uvela brod Zadar koji brzinom i kapacitetom salona i garaže čak i premašuje potrebe linije u vansezonskom razdoblju. Time je Jadrolinija dokazala koliku važnost pridaje upravo ovoj liniji. Ova je trajektna linija, prošle godine bila u prekidu samo 2 puta (izvršenih 1 295 putovanja) što dokazuje kako Jadrolinija za navedenu liniju osigurava brodove i posadu koji pružaju pouzdanu i brzu vezu otoka Hvara s kopnom. Tako smo i proteklog vikenda, unatoč vremenskim neprilikama uspjeli odraditi liniju Stari Grad – Split.

Obnova flote prioritet: “Pratimo tržište rabljenih brodova”

Razmišlja li se u Jadroliniji da sukladno plovidbenim nemogućnostima drugih trajekata iste zamijeni funkcionalnijima u maritimnom smislu (poput Lastova)?

– Kada se priča o obnovi flote, uz brod koji plovi na pojedinoj liniji, bitno je uzeti i obzir karakteristike luka. Ističemo kako je vrlo složen zadatak na tržištu rabljenih brodova, pronaći brod koji će upravo svojim kapacitetom i maritimnim karakteristikama, a uzimajući u obzir ograničenja pristaništa (duljina i gaz), odgovarati potrebama pojedine linije. Jadrolinija konstantno prati tržište rabljenih brodova te je obnova flote jedan od najbitnijih strateških ciljeva na kojem se aktivno radi – poručuju iz Jadrolinije.

Jurica Gašpar