OMIŠKA OBILAZNICA Mjesec dana prije roka probija se tunel Komorjak

OMIŠ  – Ministar Oleg Butković zajedno će s predsjednikom Uprave Hrvatskih cesta Josipom Škorićem i predstavnicima izvođača radova, tvrtke STRABAG, sudjelovati na svečanosti povodom probijanja tunela Komorjak, koji se izvodi u sklopu projekta izgradnje dijela obilaznice Omiša.

Proboj tunela Komorjak na kanjon rijeke Cetine bio je očekivan tek sredinom sljedećeg mjeseca što označava uspjeh izvođača koji su predviđene radove odradili i prije terminskog plana. Vrijednost radova iznosi 174,46 milijuna kuna (bez PDV-a), dok je ugovorni završetak svih radova predviđen za tri godine, odnosno u rujnu 2022. godine.

Nakon završetka radova na tunelu započet će radovi na izgradnji mosta Cetina kojim će se premostiti kanjon i spojiti tunel Komorjak s postojećim tunelom Omiš.

Omiška obilaznica zlata vrijedna

Realizacija projekta Omiške obilaznice u konačnici će donijeti prometno rasterećenje gradske jezgre Omiša i smanjenje gužvi posebno za vrijeme turističke sezone.

Radovi obuhvaćaju izvođenje pristupnih cesta tunelu u ukupnoj dužini od 544 metra, izgradnji novog tunela Komorjak Sjever u dužini od 600 metara, kao i izgradnji mosta preko rijeke Cetine u dužini od 220 metara.

Osim izrazito zahtjevne konfiguracije terena koja otežava izvođenje i limitira primjenjive tehnologije montaže mosta, jedna od posebnosti projekta je i račva koja se nalazi u tunelu Komorjak Sjever, zbog koje će se u fazi izgradnje morati primijeniti čak 6 različitih tunelskih oplata. Sam tunel Komorjak Sjever bit će namijenjen odvijanju dvotračnog prometa, širine kolnika 7,10 metara i visine 6,85 metara mjerene u tjemenu tunela. Tunel će se izvoditi tehnologijom NATM (nova austrijska tunelska metoda).

Most Cetina je gredni čelični most temeljen u završecima tunela Komorjak Sjever i tunela Omiš, sa najvećim rasponom od 152 metra između 2 oslonca. Vitka konstrukcija mosta zatvorenog čeličnog sanduka promjenjive je visine (2,50 m- 6,50 m), uklapa se u okoliš i ne zatvara vizuru kanjona Cetine. Čelična konstrukcija bit će proizvedena u segmentima u radionicama i tako cestovnim putem transportirana na gradilište. Okrupnjavanje i montaža polovica mosta izvodi se u tunelima Komorjak Sjever i Omiš, a samo završno spajanje izvest će se na visini od 70 metara iznad rijeke Cetine uz upotrebu posebnih visećih skela. Ukupna masa mosta iznosi 1100 tona.

Također u sklopu ugovorenih radova predviđeno je i izvođenje 2 evakuacijska tunela u postojećem tunelu Omiš u duljinama od 339 i 205 metara.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

OMIŠ Miniranje brda za cestu i tunel: Kamenja padala po ulici, oštećeni zidovi, krovovi, automobili…