Održivi razvoj malih luka na Jadranu: Početak projekta FRAMESPORT

ZADAR – Županijska lučka uprava Zadar partner je u projektu FRAMESPORT programa prekogranične suradnje INTERREG V-A Italija-Hrvatska 2014.-2020. Projekt je usmjeren na poticanje održivog i integriranog razvoja manjih luka na Jadranu s aspekta strateške perspektive, kako bi one postale istinski pokretači društveno-ekonomskog razvoja na Jadranskoj  obali.

Godine 2020. započet je strateški projekt prekogranične suradnje između Italije i Hrvatske pod nazivom FRAMESPORT, koji predstavlja akronim za “FRAMEwork initiative fostering the sustainable development of Adriatic Small PORTs”. Ovaj projekt, financiran programom Interreg Italija-Hrvatska 2014.-2020., usmjeren je na poticanje održivog i integriranog razvoja manjih luka na Jadranu sa aspekta strateške perspektive, kako bi one postale istinski pokretači društveno-ekonomskog razvoja na jadranskim obalama.

Projekt, započet u vrijeme poteškoća vezanih uz pandemiju COVID-19, uključuje sudjelovanje 16 talijanskih i hrvatskih projektnih partnera i 12 pridruženih partnera, jamčeći tako potpunu teritorijalnu pokrivenost jadranskog obalnog područja. Inicijativa na čijem čelu se nalazi CORILA (Konzorcij za koordinaciju istraživačkih aktivnosti vezanih uz sustav Venecijanske lagune) zaživjet će 2021. i završiti se krajem 2022. godine, uz ulaganje više od 7 milijuna eura (od čega je 85% financirano iz Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR)).

Među partnerima nalazi se i Županijska lučka uprava Zadar, koja će sudjelovati  u svim dijelovima projekta s posebnim ciljem izrade Master plan razvoja luka na području Zadarske županije.

Foto: ŽLU Zadar

– Manje luke duž jadranskih obala suočene su sa jednom složenom ekonomskom situacijom, dramatično pogoršanom pandemijom – izjavio je ing. Pierpaolo Campostrini, Generalni Direktor CORILA-e, Vodećeg Partnera projekta. “FRAMESPORT prihvaća ovaj izazov i preuzima na sebe akciju za razvoj malih luka i njihovih zaleđa u području obuhvaćenom Programom Italija-Hrvatska, putem strategija koje podrazumijevaju implementaciju novih poslovnih modela radi unapređenja postojećih resursa, kao i poboljšanje kompetitivnosti i djelotvornosti, što će pružiti nove instrumente talijanskim i hrvatskim lukama i drugim djelatnostima povezanim s njima.

FRAMESPORT razrađuje i testirat će inovativna rješenja za razna interesna područja malih luka, bazirajući se i na najboljim nacionalnim i internacionalnim praksama (tzv. best practice) i promovirajući kontinuirana pregovaranja sa relevantnim lokalnim i nacionalnim dionicima, kako bi se identificirale prioritetne teme za razvoj jedne sveobuhvatne strategije. U tom smislu, realizacija informacijsko-komunikacijske (IKT) platforme, koja će prikupljati i sistematizirati podatke o manjim lukama na ovom području, jedan je od glavnih ciljeva projekta, kao i polazišna točka neophodna za daljnji razvoj.

Projekt obuhvaća realizaciju pilot aktivnosti na svim lokacijama na kojima su prisutni projektni partneri, odnosno u svim jadranskim talijanskim regijama i gotovo svim hrvatskim županijama koje imaju izlaz na more. Projekt uključuje različite aktivnosti koje su istovremeno i povezane, a tiču se specifičnih tema kao što su povezivost, okoliš i inovacija te za cilj imaju testirati nova rješenja za postojeće probleme i uputiti male luke u pravcu održivog razvoja.

Foto: ŽLU ZD

Na osnovu ovih instrumenata, projektom se želi stvoriti strateški okvir koji će pružiti novi impuls manjim pomorskim čvorištima duž jadranskih obala i time obnoviti njihov značaj kao ekonomskih pokretača uključenih teritorija.

– Pilot aktivnosti ŽLU Zadar  odnose se na izradu Master plan-a, dokumenta koji će prvi put na smislen i sustavan način klasificirati različite razine luka. Definirat će se glavne smjernice budućeg ulaganja u lučku infrastrukturu, odnosno utvrditi točan smjer razvoja svake pojedine luke,  potrebne investicije u lučku infrastrukturu i usluge te dinamika ulaganja u luke, kako bi se odgovorno pratile stvarne potrebe krajnjih korisnika – izjavljuje Županijska lučka uprave Zadar.

Master plan predstavlja strateški dokument neophodan za efikasan i ujednačen  razvoj malih luka u budućnosti te postizanje njihove konkurentnosti u odnosu na luke u okruženju. Krajnji cilj ovog strateškog plana je razvoj lučke infrastrukture, povećanje standarda priveza sa stajališta maritimne sigurnosti,  konstantno praćenje potreba i informiranje korisnika, kao i poticanje prekogranične suradnje.

Ukupan proračun ŽLU Zadar u projektu je 352.925,00 Eura, od čega je 85% financirano iz Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR)“.

Foto: ŽLU Zadar

Partneri:

Vodeći Partner: CORILA – Konzorcij za koordinaciju istraživačkih aktivnosti vezanih uz sustav Venecijanske lagune

PP1: Općina Monfalcone (Italija)

PP2: ITL – Institut za transport i logistiku (Italija)

PP3: ASSET – Strateška regionalna agencija za eko-održivi razvoj područja (Italija)

PP4: Svim Marche – Sviluppo Marche Srl (Italija)

PP5: ARAP – Regionalna agencija za proizvodne djelatnosti (Italija)

PP6: AAST Termoli – Autonomna agencija za ugostiteljstvo i turizam (Italija)

PP7: Lučka uprava Umag-Novigrad

PP8: Primorsko-goranska županija

PP9: Lučka uprava Zadar

PP10: Lučka uprava Šibenik

PP11: PFRI – Sveučilište u Rijeci, Pomorski fakultet

PP12: Logoteam d.o.o.

PP13: Euro-Mediteranski centar za klimatske promjene (Italija)

PP14: Lučka uprava Senj

PP15: Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, Uprava pomorstva

Pridruženi partneri:

PP17: Regija Marke (Italija)

PP18: Općina Gabicce Mare (Italija)

PP19: Općina Numana (Italija)

PP20: Općina Termoli (Italija)

PP21: Općina Campomarino (Italija)

PP22: Općina Montenero Di Bisaccia (Italija)

PP23: Guidotti Ships Srl (Italija)

PP24: Marinucci Yachting Club Srl (Italija)

PP25: Autonomna regija Furlanija-Julijska krajina (Italija)

PP26: Regija Veneto (Italija)

PP27: Općina Rimini (Italija)

PP28: Regija Emilia-Romagna (Italija)

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

U 2020. sanirali pet važnih luka, ove godine će još tri! Ključni projekti Županijske lučke uprave Zadar