Nakon ideja za tunel do Ugljana, s kopna ipak mostom do Pašmana?

ZADAR – Inicijativa pet otočnih načelnika o izgradnji mosta Pašman-kopno (sa spojem kod Turnja), umjesto predloženog podmorskog tunela otvorila je novo poglavlje u priči o povezivanju najbližih zadarskih otoka s kopnom. Takvih inicijativa bilo je i do sada, no one su bile pojedinačne i samo su pružale alternativu postojećem rješenju s tunelom.

Sada, kada su načelnici uvidjeli da je tunel vjerojatno preskupim, i da se već nekoliko godina projekt ne miče s mrtve točke, odlučili su zajednički prezentirati inicijativu o gradnji mosta na relaciji Barotul (otok Pašman) – Turanj, koji bi u slučaju ispunjenja svih preduvjeta mogao biti gotov za pet godina, piše 057 info.

Zadarska županija u mandatu bivšeg župana Stipe Zrilića podržavala je verziju s tunelom od Gaženice do Preka, jer se smatralo da bi tako Gaženica dobila novu važnu funkciju, a Zadar dobio najbliži mogući spoj s otocima. U prilog je išla izgrađena infrastruktura, što nije slučaj s mostom, jer bi u tom slučaju trebalo izgraditi novu kvalitetnu cestu na otoku te na potezu od Turnja do Zadra. Inicijativa je formalno podržavana, po principu “ako će netko graditi, neka gradi”, ni župan Božidar Longin sada daje otvorenu podršku ovoj ideji.

– Na tu sam temu u posljednjih mjeseci više puta razgovarao s otočnim načelnicima i zaključili smo da ćemo podržati inicijativu, odnosno opciju povezivanja, s kojom se slože svi načelnici s Ugljana i Pašmana. Meni je drago da su načelnici preuzeli odgovornost i pokazali zajedništvo, a mi ćemo im pomoći u okviru naših nadležnosti da se taj predmet uputi resornom ministarstvu koje bi trebalo poduzeti daljnje korake, odnosno razmotriti mogućnosti financiranja projektne dokumentacije. Ključno je postići cilj – cestovno povezati kopno s otocima Pašman i Ugljan, ali svakako treba napomenuti da moguću izgradnju mosta (ili tunela) treba pratiti i prometna infrastruktura na samim otocima, kaže Longin.

Photo: Geodetski zavod Split

Zadarska županija do sada je na aktivnosti oko gradnje podmorskog tunelskog mosta utrošila oko 790.000 kn s PDV-om. Izrađeno je i dovršeno Idejno rješenje prometnog povezivanja otočnog i kopnenog dijela Zadarske županije podmorskim tunelskim mostovima (otoci: Ugljan, Pašman, Iž, Dugi otok, Rivanj, Sestrunj, Molat, Ist), Idejno rješenje prometnog povezivanja podmorskim tunelskim mostom Zadar (Gaženica) – Otok Ugljan (o. Pašman) s cestovnom infrastrukturom (postojeća i novoplanirana), predinvesticijska studija o isplativosti ulaganja, feasibility studije, idejno rješenje ulaznog i izlaznog portala, Elaborat o prethodnoj ocjeni utjecaja na okoliš, animirana 3D vizualizacija tunela… Projekt je uvršten i u Prostorni plan Zadarske županije.

Što se tiče mosta Pašman-Turanj, lokacija je unesena u Prostorni plan Zadarske županije te je time osiguran osnovni planski preduvjet ukoliko bi došlo do realizacije projekta. Također, unesena je i trasa planirane obilaznice primorskih mjesta južno od Zadra (Bibinja, Sukošana, Svetog Petra, Turnja, Svetog Filipa i Jakova, Biograda itd.) s izravnim planiranim spojem na most kopno – Pašman, koja bi znatno rasteretila sadašnju prometnicu i doprinijela sigurnosti prometa. Međutim, realizacija navedene prometne infrastrukture u nadležnosti je Hrvatskih cesta i vezana je uz njihove planske dokumente za naredno razdoblje odnosno uz Program građenja i održavanja javnih cesta kojeg donosi Vlada RH. Spoj mosta sa postojećom državnom cestom D8 također je u nadležnosti Hrvatskih cesta i realizirao bi se na način kako bi to planirali prometni stručnjaci uvažavajući sve posebnosti navedene lokacije.

057 info