Na području grada Bakra čak je 11 pružnih prijelaza, tri u samom gradu

Teške željezničke nesreće u protekla dva tjedna otvorile su brojna pitanja o sigurnosti putnika u željezničkom prometu, ali i o stanju hrvatskih željeznica. Na području grada Bakra čak je 11 pružnih prijelaza, tri u samom gradu. Iskustva govore da je glavni uzrok nesreća ljudska nepažnja i nepoštovanje signalizacije.

Donald kao čuvar pružnog prijelaza radi već 26 godina. Desetak puta dnevno ručno podiže i spušta rampu na pružnom prijelazu na izlasku iz Bakra. Tijekom godina je, kaže, čuo i vidio svašta.

- Uvijek ima nestrpljivih, neki trube, žele proći prije nego što se rampa spusti, bune se, galame na mene - daj otvori rampu, daj požuri, kad će taj vlak, ali mi moramo svoj posao obaviti kako treba - kaže Donald Kovačević, čuvar pružnog prijelaza.

Jer tu su zbog naše sigurnosti, ne provođenja vlastite volje, kako ponekad smatraju nestrpljivi vozači. Osiguranje prijelaza pruge iznimno je važno. Znaju to u Bakru na čijem je području čak 11 pružnih prijelaza, u samome gradu tri.

- Glavni prometni pravci su vrlo dobro osigurani ili polubranicima, pa čak ovaj na kojem se nalazimo i rampom sa žicovodom, dok su ostali osigurani svjetlosnim signalima ili Andrijinim križem oni koji nisu toliko frekventni - rekao je gradonačelnik Bakra Tomislav Klarić.

Na području Zlobina je najsigurniji, jer je osiguran uključnim točkama, odnosno vlak sam spušta rampu kad dolazi i odlazi. Tu problema nikad nije bilo, za razliku od onog u Plasima.

- Većih problema nemamo, ali sa sigurnošću mogu reći iz svih slučajeva koje sam vidio i nažalost koji su se dogodili na našem području, uvijek se i isključivo radilo o ljudskom faktoru - ističe Klarić za HRT.

Od trenutka kada strojovođa počne kočiti, do kada vlak stane zaustavni je put, ističe Klarić, čak tisuću metara, stoga igra sa sudbinom i nepoštovanje signalizacije nikome nije potrebna. Sama statistika kaže da u 98,5% slučajeva do nesreća dolazi zbog nepažnje vozača, biciklista i pješaka zbog nepoštovanja prometne signalizacije. Stoga polako, oprezno i strpljivo - jer to glavu čuva!

I.G.