Kaprijani nezadovoljni što im je nova luka 1,5 km od središta naselja: "Zašto Grad Šibenik nije predvidio cestu?"

KAPRIJE - Više od 3 milijuna eura koštala je luka na otoku Kaprije kod Šibenika koja je izgrađena europskim sredstvima i koja je jučer i svečano otvorena. Iako će nova luka omogućiti korištenje brodova dubljeg gaza, stabilnijih i otpornijih na vremenske neprilike, povećati sigurnost plovidbe i sidrenja, osigurati lakše manevriranje i pristajanje trajektima, smanjiti prometno zagušenje i gužve u području luke i središta mjesta, otočani jednim detaljem nisu zadovoljni. Smatraju da je napravljen previd i nije izgrađena cesta do 1,5 km udaljenog naselja na otoku, pa je starijem stanovništvu umjesto lakše, sada puno teže.

- Što se tiče novog trajektnog pristaništa samo je završen pristupni gat trajektu, a kao je luka izmještena cca 1.5 km od mjesta, potrebno je izgraditi pristupnu cestu dakle kolnik koji će biti projektiran za određena osovinska opterećenja za vozila koja će po toj cesti prometovati - kazuje nam Marija Juras iz Mjesnog odbora Kaprija, dodajući da otočani nisu protiv novog trajektnog pristaništa, ali je problem starijoj populaciji, koja pretežno i živi na otoku, ići s trajekta u naselje i obratno.

Foto: Čitateljica

- Ono što smo čuli od predstavnika Grada Šibenika je da to nije cesta koja može podnijeti promet vozila, tako i pješaka na relaciji trajekno pristanište - središte mjesta. Nadalje, dobro je poznato predstavnicima Grada da nema mogućnosti prijema putnika na novom pristaništu (nekakav zaklon čakaonica nazovite to kao hoćete). Uostalom, mogli ste doći i uvjeriti se da se radi o mjesnom putu koji su ljudi izgrađivali obalnom crtom, da bi imali normalan pristup svojim kućama. Pristupni put do trajektne luke širok jedva 2,20m., što je nedovoljno za kretanje traktora, električnih trokolica, raznih električnih skutera, bicikla, karijola i pješaka. - dodaje Juras.

Foto: Čitateljica

Otočani traže da se trajekt ne premješta, dok se za to ne osiguraju uvjeti

Pristanište bez pristupnog puta smatraju ozbiljnim problemom za sve ljude koji ovdje žive i rade. Naime, na Kapriju nema automobila pa se na tom otoku koriste traktori, električni skuteri ili bicikli, ali najčešće se ide pješke.

- Dogradonačelnik Gospodin Mileta je u jučerašnjem obraćanju javnosti pri otvaranju pristaništa ustvrdio da u prostornom planu nije ni predviđena nova cesta.

Koristimo priliku da i njega pozovemi da vidi kako to izgleda na licu mjesta. Što se tiče putničkog broda koji pristaje u centru mjesta gdje mora i ostati nikad nije bila tema koja je povezana s izgradnjom novog trajektnog pristaništa. Ovo Vam poručuju svi otočani s Kaprija da nisu protiv novog trajektnog pristaništa ali su protiv da se trajekt premjesti na novo pristanište dok se ne osiguraju minimalni uvjeti.

To je pristupna cesta, čekaonica za putnike (jer ljudi su nezaštićeni dok čekaju brod ili izlaze iz njega). Mi možemo shvatiti da grad Šibenik nema sredstava za uređenje prometnice ali ne možemo shvatiti zašto dogradonačelnik obmanjuje javnost i zbog čega se "siluje" izmještanje trajektnog pristaništa kad se zna da za to nema uvjeta - zaključuje Juras.

Otočani su prema Gradu Šibeniku, kojem administrativno pripadaju, uputili i peticiju s 350 potpisa, na koju, zasad, iz Grada nisu reagirali. Priča će stoga zasigurno imati i svoj nastavak, a kakav, doznat ćemo kad nam odgovore na upit za komentarom iz Grada Šibenika.

Jurica Gašpar

PROČITAJTE JOŠ:

Održana završna konferencija projekta „Izgradnja trajektnog pristana u luci Kaprije“
KAPRIJE/ŠIBENIK - Izgradnjom novog pristana na otoku Kapriju, poboljšana je prometna infrastruktura na otoku, što omogućuje korištenje brodova dubljeg gaza, stabilnijih i otpornijih na vremenske neprilike. Povećat će se sigurnost plovidbe i sidrenja, osigurati lakše manevriranje i pristajanje trajek…