JANAF: "Tvrdnje mađarskog ministra su netočne"

Tvrtka Jadranski naftovod suprotstavlja se svim tvrdnjama koje upućuju na mogući neravnopravan položaj bilo kojeg korisnika usluga.

Jadranski naftovod ima za 2023. s MOL Grupom sklopljen Ugovor o transportu 2,9 milijuna tona nafte sustavom JANAF-a po načelu 'puno za prazno' i Ugovor o skladištenju 79.385 m³ nafte na Terminal Omišalj i 70.000 m³ nafte na Terminalu Sisak po načelu 'puno za prazno'.

Potpisivanjem ovih ugovora, o čemu je javnost obaviještena u svibnju, JANAF jamči neometanu opskrbu rafinerija i tržišta u Mađarskoj i Slovačkoj. Također, kontinuirano ulažući u naftovodno-skladišni sustav i kapacitete, JANAF jamči transport u iznosu 14,3 milijuna tona na dionici Omišalj-Gola, do mađarske granice, čime može u potpunosti osigurati potrebe za naftom Mađarske i Slovačke.

- JANAF sve partnere tretira jednako te se cijena transporta definira u pregovaračkom postupku prema utvrđenoj metodologiji koja nije vezana za pravne osobe, nego za duljine i iskorištenost kapaciteta dionica naftovoda. Metodologija za utvrđivanje cijena transporta dio je Pravilnika o utvrđivanju cijena transporta nafte naftovodnim sustavom JANAF-a. Stoga su netočne jučerašnje tvrdnje ministra vanjske trgovine i vanjskih poslova Mađarske Pétera Szijjárta, nakon sastanka sa slovačkim kolegom Miroslavom Wlachovskym, koje upućuju na neravnopravan položaj MOL-a kao dugogodišnjeg korisnika JANAF-ovih usluga i partnera. Naime, cijena transporta za MOL Grupu utvrđena je prema duljini i iskoristivosti kapaciteta dionice Omišalj-Gola sukladno predmetnoj metodologiji jer prema preuzetim ugovornim obvezama MOL Grupa transportira puno manje od kapaciteta navedene dionice - objavljeno je na stranicama JANAF-a.

Stoga, ta se tvrtka odlučno suprotstavlja svim tvrdnjama koje upućuju na mogući neravnopravan položaj bilo kojeg korisnika usluga te nastavlja održavati i razvijati partnerske odnose s poslovnim partnerima uvažavajući interese svih uključenih strana.

A.B.