INA o potonuloj platformi: “Održavanje se može isključiti kao uzrok događaja”

PULA – INA je kasnije poslijepodne potvrdila da je njena plinska platforma Ivana D pronađena na morskom dnu, da je došlo do puknuća na mjestima spajanja platforme s utemeljenim pilotima, dok cijevi koje vode iz bušotine do površinskog dijela platforme nisu pukle već su se savinule i nalaze se na dnu.

Poboljšanje vremenskih uvjeta danas je omogućilo obilazak lokacije eksploatacijskog odobalnog objekta Ivane D brodom te angažman podvodne robotske ronilice. Potvrđeno je da se objekt u cijelosti nalazi na morskome dnu.

Nakon što je 5. prosinca uslijed jakog vjetra i velikih valova na sjevernom Jadranu došlo  do gubitka procesne komunikacije i navigacijskog sustava, a potom i vizualnog kontakta s nenastanjenim eksploatacijskim odobalnim objektom Ivanom D, danas su Inini stručnjaci zajedno s predstavnicima nadležnih tijela –  energetskim inspektorom za naftno rudarstvo Državnog inspektorata, inspektorom sigurnosti plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te predstavnikom Koordinacije za sigurnost pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika obavili pregled morske površine i morskog dna na lokaciji.

Pregledom i nadzorom na lokaciji utvrđeno je da je došlo do oštećenja, odnosno puknuća na mjestima spajanja platforme s utemeljenim pilotima,  dok cijevi koje vode iz bušotine do površinskog dijela platforme nisu pukle već su se savinule i nalaze se na dnu zajedno s površinskim dijelom platforme. Nije uočeno nikakvo propuštanje što potvrđuje da su svi sigurnosni sustavi odradili svoju funkciju.

Foto: Viktor Lenac

Održavanje se može isključiti kao uzrok ovog događaja, a daljnjom istragom utvrdit će se točni razlozi puknuća. Platforma je bila redovno održavana te pod inspekcijskim nadzorom.

U listopadu ove godine obavljen je posljednji koordinirani inspekcijski nadzor odobalnog eksploatacijskog objekta Ivana D te je objekt radio uz valjanu Svjedodžbu o sigurnosti za rad.  Pregled podvodnog dijela Ivane D napravljen je 2018. godine, uz prisutnost inspektora Hrvatskog registra brodova.

Također, objekt je od strane Inine posade zadnji put pregledan 1. prosinca 2020., o čemu postoji zapis u dnevnom izvještaju.

Ivana D razlikuje se od ostalih Ininih eksploatacijskih odobalnih objekata u sjevernom Jadranu načinom na koji je temeljena, to jest pričvršćena na morsko dno.  Istraga o događaju se nastavlja, a tek po prikupljanju svih relevantnih podataka moći će se donijeti odluka o nastavku proizvodnje ili trajnom zatvaranju bušotine na lokaciji. Istovremeno će INA pripremiti i plan sanacije na lokaciji Ivane D.

Kao što je ranije navedeno događaj nije utjecao na okoliš. Nije zamijećeno propuštanje plina, a plinovod koji je otpremao plin s bušotina je u dobrom stanju, stabilan i pod tlakom. Podsjećamo da se uslijed događaja na Ivani D automatski aktivirao sustav za isključivanje u nuždi (eng. ESD – Emergency Shut Down) te su zatvaranjem dubinskih sigurnosnih ventila plinske bušotine dovedene u sigurno stanje.

Napominjemo da sigurnost opskrbe nije ugrožena te da se proizvodnja na svim ostalim odobalnim eksploatacijskim objektima odvija po planu, priopćila je INA.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

Novi detalji o pronalasku platforme: “Dvije su stvari poznate”
Nestaloj platformi upravo istječe vijek valjanosti – U listopadu dobila dozvolu za siguran rad!