Hvaranima prekipjelo - Od Vlade traže stalnu liniju iz Splita, trajektnu ili katamaransku, svejedno

Jedini način prijevoza za stanovnike dalmatinskih otoka je trajekt. Iako se ljeti linije utrostručuju kako bi se prevezli brojni turisti, zimi su linije znatno prorijeđene, na jedva nekoliko linija u danu. Tako stanovnicima Hvara često nedostaje linija da bi, primjerice, došli do liječnika i obavili pregled. Hvarani su se organizirali i pokrenuli peticiju za bolju povezanost s kopnom.

Hvaranima je prekipjelo! Od Vlade traže stalnu liniju u 11 sati iz Splita; trajektnu ili katamaransku - svejedno. Bolesni, stari i nemoćni, kažu, na kopnu obave pretrage, a onda čame u luci čekajući trajekt u 14.30.

- Idete na kemoterapiju i primite kemoterapiju koja traje par sati i uništava čitav organizam i sad vi morate tamo provest tri, četiri sata čekajući trajekt. To je katastrofa - naglašava Ivan Marijan, Zastražišće.

- Zbog bolesti u obitelji prisiljena sam često putovati u Split radi terapija i svega. Naravno da bi nam bilo lakše da imamo više linija - govori Merilin Lavić, GI „Za otok”.

Peticiju Građanske inicijative "Za otok" zasad je potpisalo više od dvije i pol tisuće ljudi iz Hvara, Starog Grada, Jelse, Vrboske, Gdinja i Zastražišća, što je petina stanovnika otoka.

- Kad vi spomenete otok Hvar, doživljava vas se kao sunce, more, ljeto, šljokice, kokteli, a na otoku se živi cijelu godinu, i to je ljudima koji tu dođu ljeti kao turisti, teško razumjeti da mi zimi spadnemo na tri linije, da smo građani drugog reda - istaknula je Ana Kordić Galić/GI „Za otok”.

Jedinice lokalne samouprave su uz njih, ali službeno ih podržava jedino Stari Grad.

- Već su ostvareni nekakvi kontakti i vjerujemo da dio zahtjeva inicijative, a i potreba stanovnika otoka Hvara već sada mogu biti ispunjeni, uz malo dobre volje od strane agencije i Jadrolinije, već do početka turističke sezone - naglašava Antonio Škarpa, gradonačelnik Starog Grada.

No, pitanje je hoće li se to i ostvariti jer građani traže i da katamaran iz Splita u 16 i 30 polazi svaki dan, a ne samo petkom, za što suglasnost moraju dati sve luke ticanja. Žele i bržu plovidbu, a to znači veću potrošnju goriva i veće troškove, koji su prošle godine za 50 državnih linija s 350 narasli na 500 milijuna kuna, donosi Regionalni dnevnik.

- Uvijek jedinice lokalne samouprave mogu predlagati dodatne katamaranske i dodatne trajekte kao veću učestalost prijevoza, međutim, onda u svojim proračunima moraju osigurati sredstva da bi to isto podmirili. Naravno, uvijek se može razgovarati i vidjeti na koji način izići u susret otočanima - rekla je Paula Vidović, ravnateljica Agencije za obalni linijski promet.

I.G.