Glas poduzetnika: “Poduzetnici su primorani dići cijene. Tko si može priuštiti džin-tonik od 70 kuna? Možda samo za tonik…”

Glavna tajnica Udruge Glas poduzetnika Branka Prišlić komentirala je odluku Vlade da ograniči veleprodajne cijene goriva, ali i o tome kako su poduzetnici primorani dići cijene.

– Dugoročno je takva odluka neodrživa i nema smisla. Svi spominju prihode, a nitko ne pita koliki su im troškovi. Procjena gubitka za članove malih distributera goriva iznosi 16,5 milijuna kuna – kaže Prišlić dodajući da brojke govore same za sebe.

– Mnogi od njih će morati staviti ključ u bravu. Smatramo da Vlada treba primijeniti neke druge modele kako bi naši članovi mogli dalje poslovati. Tu je više od 1000 obitelji koji ovise direktno o distributerima – kaže.

Prišlić govori i kako građani trebaju vozila, ali i da Vlada treba donijeti mjere kojima će kompenzirati dio cijene distributerima. “Imamo i PDV koji se može smanjiti”, kaže ona podsjećajući da su trošarine smanjene, ali smanjenje PDV-a je instrument za kojim još nije posegnula. – Vlada bi trebala voditi računa o svima nama i odreći se dijela kolača – kaže.

Ona smatra da su mali distributeri jako važni. – Ne možemo živjeti u svijetu gdje je monopol, duopol, ali ne možemo zahtijevati od nekoga da prodaje gorivo po istoj cijeni po kojoj ga nabavlja –  kaže, dodajući da je ovo priča duga nekoliko mjeseci.

Cijena energenata u velikom opsegu utječe na poduzetnike, kaže Prišlić dodajući da se UGP zalaže da se npr. cijena struje za poduzetnike približi cijeni koju plaćaju građani. – Ni u jednoj zemlji EU-a cijena struje za poduzetnike nije trostruko veća – kaže Prišlić za Newsroom.

Nedostatak radnika

Najviše radnika u Hrvatskoj, prema njenim riječima, nedostaje u ugostiteljstvu i turizmu, a najveći problem s kojim se strani radnici suočavaju je dugotrajno čekanje na radne dozvole. – To je zbog preopterećenja sustava – kaže Prišlić.

Dodaje i da smatra kako ugostitelji i turističke djelatnosti nisu previše digli cijene jer oni moraju podmiriti davanja državi, platiti režije i platiti radnika.

– Plaće to ne mogu pratiti – kaže ona.

– Da bi mogli opstati, poduzetnici su primorani dići cijene. Tko si može priuštiti džin tonik od 70 kuna… možda će se neki morati odlučiti samo za tonik – govori dodajući kako treba raditi na kvaliteti usluge ako Hrvatska želi biti turistička destinacija te da turistima osim sunca i mora treba ponuditi i sadržaje.

Z.G.