Do sada potvrđeno 14 dolazaka kruzera u Zadar ovog ljeta, prvi uplovljava 20. srpnja

ZADAR – Cruising kompanija Viking Cruises prva je cruising kompanija koja je javno najavila povratak cruisera u Zadar ovog ljeta, ali nije jedina. Kako doznaje 057.info od Rebeke V. Pevec, generalne direktorice ZIPO-a (Zadar International Port Operations ), do sada je potvrđeno 14 uplovljavanja u Zadar Cruise Port – Putničku luku Gaženica ovog ljeta.

– Sa sve većim brojem kruzera koji se vraćaju u operaciju i koji odabiru Mediteran za svoje itinerare, nadamo se da će se taj broj i povećati. Naravno, sve to ponajprije ovisi o epidemiološkoj situaciji u Hrvatskoj i u zadarskoj regiji, o tome koliko će se svi pridržavati epidemioloških mjera, te kolika je razina procijepljenosti stanovništva. Sve to su faktori koje brodari pozorno prate te na osnovu toga, kao i prepoznatljivosti destinacije, donose odluke koju će uvrstiti u svoje itinerare za ovu sezonu – kaže Rebeka V. Pevec.

Putnici visoke platežne moći

Kompanije koje su potvrdile svoje dolaske su Viking Cruises, Holland America Line (HAL) i Regent Seven Seas Cruises. Sve tri kompanije smatraju se luksuznima i putnici su više platežne moći, koji sukladno tome imaju i viša očekivanja od destinacije te očekuju višu razinu uslužnosti i kvalitete, ne samo na brodu, nego i na destinacijama koje posjećuju.

– Prvi najavljeni i za sada potvrđeni dolazak je 20. srpnja, kada dolazi Viking  Venus, najnoviji brod u Viking Cruises floti identičnih brodova. S obzirom na to da je Viking Venus prvi kruzer koji posjećuje Zadar nakon više od godinu dana, te da je ovo njezino inauguracijsko uplovljavanje u Zadar, nadamo se da ćemo zajedno sa turističkim zajednicama i građanima Zadra i regije prirediti dostojnu dobrodošlicu gostima i posadi broda, kako bismo se pokazali kao dobri domaćini i kao relevantna destinacija za kruzere

Foto: Boris Kačan

Velika konkurencija na Mediteranu

S obzirom na pandemiju i nešto bolje brojke nakon početka cijepljenja, nazire li se ipak optimizam za ovu sezonu?

– Ono što nam ulijeva optimizam i nadu je činjenica da se sve više kruzing kompanija vraća u operaciju, da kreiraju nove itinerare i ovisno o epidemiološkoj situaciji tu vidimo svoju priliku. Međutim, istovremeno važno je napomenuti da vlada velika konkurencija među lukama i destinacijama i na Mediteranu i na Jadranu, što se tiče uslužnosti, troškova brodara, naknada i same prepoznatljivosti destinacije. Zbog toga, te u usporedbi sa najavljenim brojkama turista koji stižu u Hrvatsku kopnenim putem, i još uvijek aktualne klasifikacije američkog State Departmenta, prema kojoj je Hrvatska u crvenoj zoni, naš optimizam je vrlo oprezan.

Ostaviti što bolji dojam za sljedeće godine

Što se tiče samih epidemioloških mjera, preporuke su donesene u skladu s preporukama najrelevantnijih regulatornih tijela ECDC i EU Healthy Gateways te od kolovoza 2020. godine nije zabilježen niti jedan incident. Većina brodova za sada plovi s otprilike 50% kapaciteta, putnici i posada su uglavnom cijepljeni, pa ni prihvat putnika ne bi trebao biti zahtijevan, ukoliko se odradi dobra priprema i ukoliko se svi dionici budu striktno držali propisanih i dogovorenih epidemioloških mjera.

Foto: Boris Kačan

– U ovoj situaciji i s obzirom na sve okolnosti, radujemo se svakom gostu i svakom dolasku kruzera i trudimo se ostaviti što bolji dojam kao luka i kao destinacija, kako bismo u budućnosti privukli što veći broj dolazaka. Dakle, ne fokusiramo se samo na ovu sezonu, nego razmišljamo dugoročno, jer u ovoj industriji pravi rezultati se ne vide odmah, nego se realiziraju kroz barem dvije godine. Prioritet je da se dokažemo kao sigurna destinacija, s visokom razinom procijepljenosti i s kulturom poštivanja propisanih epidemioloških mjera, i naravno kao izvrsni domaćini brodovima, njihovim gostima i posadi.

S obzirom na cjelokupnu situaciju u svijetu, pogotovo na emitivnim tržištima kruzing industrije, povratak na brojke iz 2019. godine očekuje se tek kroz pet godina.

– Naravno, to može biti i ranije ali uz uvjet vrlo jake promocije u svim medijima relevantnim za kruzing industriju, s fokusom na Zadar kao sigurnu i idealnu destinaciju za kruzere. S pojavom pandemije svi prethodni rezultati minimalizirani su i sada ponovo treba pridobiti kruzing kompanije da odaberu upravo Zadar kao jednu od svojih destinacija. To kao zajednica možemo postići jedino uz jak marketing, impresivnu uslugu i stvaranjem reputacije ozbiljne destinacije koja razumije i cijeni kruzing industriju – ispričala je Pevec za 057.info.

I.B.