Direktor Brodogradilišta Punat: “Krećemo s ulaganjem zbog puno upita za servisiranje katamarana”

Ove godine Brodogradilište Punat slavi 100 godina poslovanja. Mario Wagner direktor Brodogradilišta Punat kaže da godinu obilježava investicija u izgradnju novih bazena za travel liftove. U tijeku je dovršetak prve faze investicije i premještanje travel lifta od 100 tona te izgradnja bazena za taj travel lift, piše Jutarnji.hr.

Skuplji materijali

– Pratimo poremećaje i situaciju na tržištu što se tiče materijala i, ako sve bude u redu, krećemo u realizaciju druge faze investicije. Čekamo ponude s obzirom na to da su svi materijali poskupjeli. Nakon analize ponude i odabira dobavljača trebali bi krenuti u realizaciju te druge faze koja uključuje izgradnju bazena za novi travel lifta od 500 tona i njegovu nabavku. Bazen će biti širok 16 metara tako da ćemo moći servisirati i katamarane. Potražnja za servisom putničkih katamarana raste iz godine u godinu- pojašnjava Wagner.

Wagner kaže da Brodogradilište Punat ima dosta upita za servisiranje katamarana tako da je ta potražnja i inicirala odluku o ovim investicijama.

– Narasla je potražnja i za jednotrupce, ali i za veće katamarane, a mi bismo tim travel liftom mogli servisirati i jedne i druge. Primjetan je nedostatak prostora za servisiranje brodova- ističe direktor Brodogradilišta Punat.

Wagner napominje kako se radi se o prvom takvom bazenu na ovoj strani Jadrana.

– Postoje travel liftovi od 500 i 600 tona, ali nitko na našoj strani Jadrana nema toliko širok bazen. Veliki travel lift će omogućiti bolju organizaciju servisiranja plovila i rad koji ne šteti okolišu. Uobičajeno je brodove servisirati u proljeće kako bi bili spremni za sezonu, a drugi put prije smještaja broda za zimovanje. Tako da je velik pritisak mnogih vlasnika jer u isto vrijeme žele obaviti radove održavanja i servise. Jedan takav travel lift, umjesto dosadašnjih navoza, omogućuje nam bolji i lakši raspored brodova na kopnu. To je jedan veliki projekt koji će biti vrlo značajan za Brodogradilište- pojašnjava Wagner.

Investicija je ukupno vrijedna oko 50 milijuna kuna. Međutim zbog poskupljenja materijala očito je da će taj iznos biti nešto veći.

– Druga faza investicije je dosta zahtjevnija jer se radi o većem bazenu s puno više opreme i materijala- naglašava on.

Teško naći radnika

Wagner kaže da sve to podrazumijeva i novo zapošljavanje i to ne samo u dijelu manipulacije brodovima nego u djelatnost servisa koji će se kako procjenjuje sve više razvijati što se tiče brodogradilišta Punat.

– Napustiti ćemo djelatnost izvlačenja brodova na kose navoze jer je izvođenje radova na njima teže, a za neke radove i potpuno onemogućeno. Smještanjem brodova na kopno s travel liftom, otvaraju se nove mogućnosti servisiranje tih brodova, poglavito u zatvorenom prostoru. Moći ćemo obaviti puno veće i zahtjevnije remonte nego do sada- ističe Wagner.

Najveći je problem radna snaga. Teško je naći radnika iz bilo kojeg brodograđevnog zanimanje

– Za ilustraciju većina naših brodomehaničara je došla iz auto industrije, koji su morali proći dodatna školovanja, interna i vanjska, da bi se osposobili za rada na plovilima. Ipak, unatoč tom ograničenju može se reći da je usluga remonta i servisa na našoj strani Jadrana vrhunska. Tu djelatnost treba razvijati i poticati sa svih razina, od lokalne do nacionalne – tvrdi Wagner.

Jozo Vrdoljak