Danas nosimo crveno! - U Rijeci se obilježava Dan crvenih haljina, posvećen prevenciji moždanog udara kod žena

RIJEKA - Dan crvenih haljina posvećen je prevenciji moždanog udara kod žena. U Rijeci će biti obilježen modno-glazbenim druženjem u Mramornoj dvorani Guvernerove palače u 17 sati. Nekadašnje pacijentice nosit će reviju haljina koje su za njih pripremili riječki dizajneri.

- Crvenom bojom ističemo da su kardiovaskulrane bolesti izlječive ako se rano prepoznaju - poručila je pročelnica Klinike za neurologiju Vladimira Vuletić.

- Dan crvenih haljina uspješno mijenja ponašanja! Sve više ljudi dolazi na vrijeme za neurološke intervencije, a njih 80 posto se vrlo brzo oporavlja i vraća svojim obiteljima i poslovima - kazala je Vladimira Vuletić za Hrvatski radio Radio Rijeka.

Uz panel razgovor s pacijenticama i liječnicima, na manifestaciji "Danas nosimo crveno" u Guvernerovoj palači će se održati i modna revija crvenih haljina koje će nositi žene koje su pobijedile moždani udar i infarkt srca.

Kreacije potpisuju modni dizajneri Juraj Zigman, ELFS, Peperoncina design, Lusso couture, Sally atelier, butik Rival, Lilium design i Miau couture.

U glazbenom programu nastupit će Ana Kabalin i Damir Kedžo, uz gitarističku pratnju Slađane Čolović i Zvonimira Radišića.

Svi građani koji se odazovu, donacijom će sudjelovati u prikupljanju sredstava za nabavku holtera EKG-a i holtera krvnog tlaka, a za uzvrat će dobiti poklon, dizajnersku narukvicu Ive Brukete.

Ulaz je slobodan, a dobro su došle donacije koje će biti usmjerene za nabavku holtera EKG-a i holtera krvnog tlaka.

Na inicijativu Klinike za neurologiju KBC-a Rijeka, Grad Rijeka i Lučka uprava Rijeka će crvenim svjetlom osvijetliti fontane na Jadranskom trgu i dizalice na riječkom lukobranu i tako se priključiti međunarodnoj i nacionalnoj inicijativi Dana crvenih haljina.

Prva kampanja "Dan crvenih haljina", #nosicrveno, odnosno Go Red for Women, pokrenuta je u SAD-u radi podizanja svjesnosti o rizicima i specifičnostima moždanog i srčanog udara kod žena. Simbol kampanje je crvena haljina – haljina kao univerzalna slika žene i crvena kao boja zdravlja, života i živosti, ali i upozorenja.

Crvenom bojom ističemo da su kardiovaskulrane bolesti izlječive ako se rano prepoznaju, poručila je pročelnica Klinike Vladimira Vuletić.

I.G.