Cijena rent-a-cara na krajnjem jugu Hrvatske narasla za oko 40%

Kao pretežno avio destinacija Dubrovnik je pogodno tržište za iznajmljivanje automobila. Prema statistici - cijena rent-a-cara na krajnjem je jugu narasla za oko 40%. No, na terenu je stanje drukčije - veliki inozemni iznajmljivači, koji posluju putem aplikacija, spuštaju cijene što se pak odražava na one male, lokalne koji, kažu, po tim cijenama ne mogu poslovati.

Brojnim je dubrovačkim gostima, odmah po slijetanju u Zračnu luku, prva stanica neka od rent-a-car poslovnica.

- Unajmili smo auto na 4 dana da bismo obišli okolicu Dubrovnika. Išli smo i u Mostar, i u Crnu Goru - kaže gost iz Španjolske.

Iako statistike govore kako je cijena najma automobila u Dubrovniku skočila za 40-ak posto, u velikim rent-a-carovima cijene najma su fleksibilne.

- Na primjer ako ćete uzeti unaprijed nešto, onda može ispasti 80 eura 10 dana, tako nešto. Ako imate sreće. Ovisno opet o kategoriji vozila može to biti puno skuplje - objašnjava Robert Banjad, djelatnik rent-a-cara.

To potvrđuju i aplikacije preko kojih većina inozemnih rent-a-carova posluje. No, kod onih malih, lokalnih, situacija je potpuno drukčija.

- Za 7 dana je otprilike nama po 50 eura, to je nekih 350 eura za najam nekog auta srednje klase kao što je recimo Dacia. Svi su auti novi i otprilike 350 eura s osiguranjem - rekao je Maro Franić, vlasnik rent-a-cara.

Cijene nisu dizali od lani kada su imali 20 automobila. Zbog lošeg prometa, dobar su dio vozila prodali. Trenutačno im je iznajmljen samo jedan motocikl.

- Ova godina je totalna katastrofa što se tiče iznajmljivanja automobila i motora. Evo sad je mjesec lipanj, ogroman je turizam, svi se busaju da je ogroman turizam, nama svi automobili stoje. Mi smo sad pali na sedam automobila, tri kombija i 20-ak motora - ističe Franić.

Veliki im ruše cijenu jer im poslovanje s više stotina ili tisuća automobila to omogućuje.

- Utoliko će se i mali ili morati prilagodit cjenovno ako imaju kapaciteta za to ili će zapravo i oni morati krenut se digitalizirati, putem društvenih mreža prodavati, on-line platformi bukirati. U suprotnom teško da će moći zadovoljiti izazove tržišta jer će ih veliki pojest - poručila je Nikolina Trojić, predsjednica ŽK Dubrovnik HGK, piše HRT.

I.B.