Čermak priprema 180 milijuna eura ulaganja u zadarsku luku Gaženica!

Ovo prilično opsežno ulaganje najvjerojatnije uvelike ovisi o obnovi željezničke infrastrukture između Zadra i Knina.

Gotovo deset godina umirovljeni general Ivan Čermak posluje u Zadru. Od Tankerkomerca, kojeg je naposljetku i preuzeo, u najam je još 2015. uzeo naftni terminal u industrijskoj zoni Gaženica, s velikim planovima da uloži u njegovu modernizaciju i proširenje, kao i u Marinu Zadar, jednu od najatraktivnijih jadranskih marina kojom je upravljao Tankerkomerc.

Oko Marine vodio se višegodišnji spor između države i zadarske tvrtke, kojeg je na kraju pravomoćno dobila država, a nedavno je Lučka uprava Zadar i službeno ušla u njezin posjed, s obvezom raspisivanja natječaja za novog koncesionara u roku od godinu dana, navodi Poslovni dnevnik.

No, posao s naftnim terminalom razvija se, i to, kako je suditi iz odluka nadležnih državnih tijela, sve ‘zelenije’. Generalova tvrtka Delta terminali potkraj prošle godine zatražila je od resornog Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja izdavanje suglasnosti za sigurnost područja Terminala naftnih derivata, točnije obnovu postojeće, što je za ovako specifičnu i osjetljivu djelatnost zakonska obveza svakih pet godina.

Potpore i manji rizik

Na terminalu naftnih derivata Delte u međuvremenu su, kako se može iščitati iz priložene dokumentacije, nastupile i određene promjene. Točnije, postojeći terminal za skladištenje kemijskih proizvoda Kepol prenamijenjen je i moderniziran za skladištenje biljnih ulja, i to palminog ulja.

Taj je pogon, naime, dugo vremena bio izvan funkcije, a u skladu s novom predanošću obnovljivim izvorima energije i potporama koje takvu orijentaciju prate, te porast korištenja, Delta terminali uspjeli su provesti projekt prenamjene na skladištu kapaciteta 10 tisuća kubnih metara.

Ta je promjena ujedno i smanjila potencijalnu opasnost za okoliš i sigurnost područja terminala u Gaženici, pa je predstavljala i plus u ishođenju suglasnosti Ministarstva gospodarstva za sigurnost sustava, dalje piše Poslovni dnevnik.

No, čini se da s time ne staje namjera Delta terminala u okretanju biogorivima, kao sve brže rastućim alternativama tekućim gorivima. Iako je general Čermak prilično zatvoren i rijetko nastupa u javnosti sa svojim planovima, ovih dana na zadarskom skupu koji je o važnosti obnove željezničke pruge Zadar – Knin organizirala HGK, iz njegove tvrtke čule su se najave velikih ulaganja za koje je ta upravo pruga od izuzetne važnosti.

Direktorica za investicije i razvoj Delta terminala Svetlana Petrović nije ulazila u detalje, ali je dala do znanja da o toj pruzi svakako ovisi nekoliko važnih ulaganja kompanije, a njihova je ukupna vrijednost oko 180 milijuna eura. Sudeći prema dostupnoj dokumentaciji o modernizaciji i proširenju skladišnih prostora terminala čiji je ona autor, prenamjena terminala za biogoriva svakako je u planu.

Foto: LUZ

Terminal s 29 zaposlenih

Prema dokumentaciji iz Ministarstva gospodarstva, ukupni su skladišni kapaciteti Naftnog terminala 61.600 kubnih metara, a prema najavama koje su se pojavile, skladišni bi kapaciteti trebali biti povećani na 105 tisuća kubika.

Iz dokumentacija o sigurnosti terminala doznaje se da je na području terminala aktivno 29 zaposlenih, a prema zadnjim dostupnim službenim podacima, u ovoj ih je Čermakovoj tvrtki u 2022. zaposleno u prosjeku bilo 40, te su ostvarili oko 5 milijuna eura prihoda. Druga tvrtka Delta Oil-International, koja preko zadarskog terminala obavlja poslove trgovine benzina, dizela i ostalih sirovina, uprihodila je te godine 199 milijuna eura.

J.T.

PROČITAJTE JOŠ:

Čermak zadržao terminal u zadarskoj Gaženici, a koncesiju prenosi na novu firmu | | Morski HR
Crodux derivati dva d.o.o. promijenio je vlasnika i postao dio slovenske tvrtke Petrol kojoj je prodan lanac benzinskih pumpi i terminal u Omišlju te u zadarskoj luci Gaženica. Međutim, nova