Butković potpisao ugovor o Jadranskoj autocesti: "95 posto radova obavljat će hrvatske građevinske tvrtke!"

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković i generalni direktor koncesionara Bina-Istra d.d. Dario Silić potpisali su u srijedu, 10. svibnja u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Ugovor o izmjenama i dopunama br. 7 Ugovora o koncesiji za financiranje, građenje, upravljanje i održavanje „Jadranske autoceste“ - dionica Dragonja - Pula i Kanfanar - Pazin - Matulji. Izmjenama i dopunama koncesijskog ugovora predviđena je, između ostaloga, realizacija investicije Podfaze 2B2-2 i Podfaze 2B2-3, ukupne procijenjene vrijednosti oko 200 milijuna eura.

Nakon potpisa Ugovora o izmjenama i dopunama Ugovora o koncesiji generalni direktor Bina-Istra d.d. s predstavnicima izvođača radova, tvrtkom Bouygues TP, potpisao je ugovor o upravljanju i održavanju te ugovor za nadzor za ove preostale dvije podfaze kojima će se dovršiti izgradnja Istarskog ipsilona u punom profilu.

Podfaza 2B2-2 sastoji se od izgradnje drugog kolničkog traka od portala Kvarner Tunela Učka do čvorišta Matulji, dionice duge gotovo 10,3 km te proširenja Odmorišta Kvarner, a Podfaza 2B2-3 uključuje izgradnju drugog vijadukta preko rijeke Mirne te vijadukta Limska draga, čime bi se završio puni profil ove dionice autoceste.

Ministar Oleg Butković je izjavio kako se radi o realizaciji posljednje faze Istarskog ipsilona koja uključuje spomenutu dionicu od tunela Učka do Matulja i dva vijadukta - Limska draga i most Mirna čime će se završiti Istarski ipsilon te tako Istru integrirati u autocestovnu mrežu Republike Hrvatske. Radovi bi trebali krenuti u srpnju ove godine, trajat će 38 mjeseci, a do 2026. godine bit će završen kompletan dio do Matulja, zajedno s vijaduktima.

Butković kaže i da je do sada realizirana faza od Pazina do tunela Učka, vrijednosti 170 milijuna eura, a trenutno se realizira gradnja druge cijevi tunela Učka, koja će u kolovozu ili rujnu ove godine biti probijena.

- Sljedeće će godine ta faza, vrijedna oko 200 milijuna eura, biti završena - izjavio je Butković istaknuvši kako će sve tri faze u cijelosti iznositi oko 600 milijuna eura.

- Realizacija kompletnog Istarskog ipsilona pridonijet će sigurnosti prometa na tom području, budući da tom dionicom dnevno prođe od deset do dvadeset tisuća vozila - naglasio je dodavši kako će oko 95 posto radova obavljati hrvatske građevinske tvrtke što će pridonijeti rastu BDP-a za 0,53 posto.

Odgovarajući na novinarska pitanja Silić je pojasnio kako će Bina Istra u ovoj fazi refinancirati uz bolju kamatu sve postojeće kredite te dodao kako bi druga cijev tunela Učka trebala biti u funkciji do lipnja sljedeće godine te da se, nakon uvođenja u promet druge cijevi, cijena tunelarine neće mijenjati.

Po dovršetku ove dvije podfaze, mreža Istarskog ipsilona A8 i A9 bit će u cijelosti izgrađena u punom profilu te će se po dovršetku čvora Matulji spojiti s obilaznicom Rijeke, odnosno s mrežom autocesta.

D.G.