Butković: "Hrvatska će uz postojeća dva koridora biti pozicionirana na još dva dodatna - Baltičko more - Jadransko more te Zapadni Balkan - Istočni Mediteran"

RIJEKA - Bez prometa nema razvoja gospodarstva i standarda građana, istaknuto je na konferenciji "Prometna budućnost RH - Što nam donose TEN-T koridori", koja je u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK) održana u Rijeci.

Na konferenciji je sudjelovao i ministar Oleg Butković, koji je rekao kako je revizija TEN-T Uredbe koja je u tijeku tema koja će odrediti i obilježiti budućnost Hrvatske kada se govori o prometnoj infrastrukturi i prometnom položaju Hrvatske.

Novim prijedlogom Transeuropske prometne mreže (TEN-T), čiji su amandmani usvojeni u travnju, Hrvatska se, kako je rečeno, službeno nalazi na četiri europska prometna koridora. Time se otvara velika mogućnost da Hrvatska postane logistički centar za centralnu i jugoistočnu Europu u uvozu i izvozu roba.

- HGK se putem svog Udruženja luka i brodara aktivno uključila u problematiku revizije TEN-T mreže, jer znamo da bez prometa nema razvoja gospodarstva i rasta standarda građana - istaknula je potpredsjednica HGK za graditeljstvo i promet Mirjana Čagalj.

Kad je transport tereta pouzdan, točan i redovit na određenom pravcu, uz taj pravac se otvaraju velike mogućnosti za sve vrste industrije i usluga pa onda i samu logistiku, kazala je Čagalj.

- Svaki razvoj nove i modernizacija postojeće prometne infrastrukture dovodi do razvoja gospodarstva, ali i do demografske obnove. Smanjuje se pritisak na gradove pa tako padaju i cijene nekretnina i najamnina. Vremena putovanja putnika i robe se skraćuju pa onda i cijene prijevoza padaju - poručila je Čagalj.

Dodatne mogućnosti EU financiranja velikih infrastrukturnih projekata u područjima Istre, Dalmacije i Slavonije

HGK u priopćenju prenosi i izjavu potpredsjednika Vlade i ministra mora, prometa i infrastrukture Olga Butkovića koji je rekao kako je revizija TEN-T Uredbe koja je u tijeku tema koja će odrediti i obilježiti budućnost Hrvatske kada se govori o prometnoj infrastrukturi i prometnom položaju Hrvatske.

- Kad završi proces trijaloga i ukoliko se usvoji predložena revizija Uredbe, Republika Hrvatska će uz postojeća dva koridora biti pozicionirana na još dva dodatna - Baltičko more - Jadransko more te Zapadni Balkan - Istočni Mediteran - kazao je Butković, naglasivši kako će to otvoriti vrata za nova ulaganja.

Također, to će otvoriti dodatne mogućnosti EU financiranja velikih infrastrukturnih projekata i u područjima Istre, Dalmacije i Slavonije, koja nisu bila adekvatno prepoznata u postojećoj TEN-T Uredbi, a što će nakon ispunjenja strateških ciljeva Vlade značiti i daljnje pokretanje našeg gospodarstva, rekao je Butković. Kazao je i kako je dobro da o ovoj temi postoji konsenzus između Vlade i europskih zastupnika, svih sudionika i aktera s obzirom na značaj prihvaćanja svih izmjena Uredbe.

Župan Primorsko-goranske županije Zlatko Komadina istaknuo je da je riječki prometni pravac od strateškog značaja za cijelu državu i važan stup gospodarskog razvoja županije.

- Nakon velikih investicija u nove lučke kapacitete, u cestovnu mrežu koja riječku luku izravno povezuje sa sustavom autocesta, kroz ovu mrežu europskih koridora koji obvezuju države da ih uvrste u nacionalne prioritete, očekujemo da se konačno izgrade nedostajući kilometri autoceste od Postojne do Rupe te modernizira željeznička pruga od Rijeke prema zapadu te do Zagreba i Budimpešte - rekao je. Time se, kako je naveo, riječke luka može dalje razvijati u svom punom potencijalu, a biti će to i značajan input našem gospodarstvu te turizmu, jednoj od najvažnijih poluga rasta.

Obnova željezničke infrastrukture i digitalizacija i automatizacija prometnih sustava

Na konferenciji je bilo riječi i o obnovi željezničke infrastrukture te digitalizaciji i automatizaciji prometnih sustava.

Iz HGK u priopćenju navode kako je Odbor za promet i turizam Europskog parlamenta prihvatio sve prijedloge o priključenju nekoliko trasa hrvatskih cesta i željeznica na transeuropske prometne mreže (TEN-T).

U slučaju da se države članice usuglase oko teksta Uredbe i pripadajućih TEN-T karti, sljedeći korak je slanje prijedloga Uredbe na usvajanje Vijeću početkom prosinca ove godine.

A.B.